Annons

onsdag, november 19, 2008

Underbara nLife!

Jag bara älskar Nina Ahlms underbara och hälsosamma recept! Gissa om jag ska plöja igenom nLife efter tävlingen :oP Det ska bli så roligt att laga en massa mat och baka igen!
Låt er inspireras!


Igår kväll blev det ett godkänt ryggpass med 10 min crosstraining före och 20 min efter. Höften börjar bråka med mig nu igen vilket gör det hela ännu kämpigare, men det är bara att bita ihop den korta tid som är kvar.
90 min morgonspinning idag, gick rätt bra och svettigt var det! Mera cardio ikväll, lutar väl åt ännu ett spinningpass. Vill gärna fixa lite med mina dräkter också, men vi får se om tiden räcker till. Träning, mat och sömn går självklart före.

6 kommentarer:

Anna sa...

Hej Lina.
Jag undrar om du inte skulle kunna skriva ett inlägg om hur en dag ser ut i matväg med frukost mellanmål och sånt när du inte kör en diet och sen en jämförelse med hur och vad du äter nu? det skulle vara intressant att se.

lycka till med allting.

Lina Johansson sa...

Oj, det orkar jag inte nu ;o) Minns knappt vad jag åt innan dieten, haha.
Nej men den största skillnaden är ju mängden och då främst att jag har ersatt i stort sett alla stärkelserika kolhydrater med grönsaker istället. Äter knappt något fett nu heller. Normalt äter jag varierad hälsosam mat och på diet blir det extremt mycket protein, grönsaker, nästan bara fiskolja som fettkälla och havregrynsgröt varje frukost.
Tack ska du ha =)
Mvh Lina

Fia sa...

Ninas mat är superduper! :D

Anonym sa...

Hej Nina mitt namn är Patricia och jag är pole fitness instruktör i Göteborg tänkte fråga dig som har koll lite på musklerna hur länge man skall vila från en muskel inflammation ,har pratat med lite olika läkare men alla verkar tydligen ha olika svar du har säkert erfarenhet själv från detta så jag är jättetacksam för svar
mvh patricia :)

Johanna sa...

Tjenis gumman inte långt kvar nu börjar bli pirrigt kan jag tänka mig =).. Ses vi på DC nästa helg??
KRAM

Lina Johansson sa...

Fia: Jaaa, visst är den! :oP

Patricia: Det kan jag tyvärr inte svara på. Jag är dålig på att gå och kolla upp sånna saker måste jag erkänna.
Lyssna på din kropp och prova dig fram försiktigt. Testa att behandla med antiinflammatoriska läkemedel som t.ex. voltaren i både gel och tablettform under en kortare tid och se om det hjälper.

Johanna: Heeej gumman! Ja nu börjar det allt bli lite pirrigt ;o) Klart vi kommer dit! Ses där :o) Kramen!

//Lina