Annons

lördag, november 15, 2008

Trägen vinner!

Gissa om jag höll på att deppa ihop när jag provade min baddräkt igår kväll och insåg att det såg ut som SKIT! Och det gick verkligen inte att fixa till den heller (det har jag redan försökt några gånger...) Bara att börja om från scratch alltså! Skissade upp ett nytt mönster igår och idag satte jag igång. Det var precis att tyget räckte till en ny! Några timmars jobb och nu är den så gott som klar. Sååå mycket bättre än den förra :oD HAPPY!!! Vilken lättnad! Blev så glad att jag fick energi till dagens tredje träningspass ;o)

Så förutom att sy en helt ny baddräkt har jag idag hunnit med 90 min morgonpromenad. Tungt och deppigt i början, men sen vaknade jag till liv trots det trista vädret ;o) Ett kämpigt men ändå bra pass för axlar och bröst samt 16 min crosstraining på gymmet i eftermiddag. Och vid 22.15 denna lördagskväll hoppade jag upp på spinningcykeln och rev av 45 min där :o)

Nu jäklar ska formen slipas fram!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Vilket är bäst innan morgonträning (före frukost) vassleprotein eller aminosyror? Har läst något om att vassle påverka insulinet? Det vill man väl inte åt vid "före frukost-träning"?
Vilket är bäst innan "vanlig" träning på eftermiddag/kväll?

Tack på förhand och fortsatt lycka till i ditt kämpande!

Lina Johansson sa...

Jag föredrar aminosyror eftersom de tas upp snabbare och man behöver inte så mycket, ca 5-10g. Även aminosyrorna påverkar mest troligt insulinet, men den lägre dosen bör ge ett mindre insulinpåslag.
Annars tycker jag du ska se till att få i dig vanlig mat 1-2 timmar före träningen och en vassledrink samt snabba kolhydrater direkt efter. Sen middag när du kommer hem.
Tack ska du ha!
//Lina

Anonym sa...

Så aminosyror är inget att föredra innan träning på övrig tid på dygnet?

Tack igen för att du tar dig tid att svara!

Lina Johansson sa...

Aminosyror är aldrig fel, jag äter det i tid och otid nu i slutet av dieten för att skydda mina muskler. Men går man inte på en hård diet så skulle jag rekommendera riktig mat i första hand.