Annons

lördag, november 22, 2008

Piggelina ;o)

Det blev en mysig shoppingrunda idag med älsklingen. Köpte lite småprylar och fikade en kopp grönt chai-te till min proteinröra. Blir så glad av allt julpynt som dykt upp, köpte oss en söt tomte idag, hihi. De senaste gångerna vi varit ute har jag blivit så trött och inte alls tyckt att det varit nåt kul att gå i affärer, men idag var jag pigg och glad :o) Skönt!

Jag satte igång med att dekorera min baddräkt sen när vi kom hem och den börjar bli riktigt fin nu! Så himla kul att göra allt själv, även om man kan bli riktigt frustrerad emellanåt... *fniss* Jag använder mig av gem-tac stenlim och en massa glittrande stenar. Limmet håller suveränt bra och lämnar inga spår på tyget.

Experimenterade lite i köket innan också och fick till en supergod svamp- och vitkåls röra. Stekte upp en massa champinjoner, vitlök, hackad vitkål, örtsalt, japansk soja, pepparmix, sambal oelek och sist på med lite krossade tomater med chilismak och lät det puttra en stund. Gudomligt! Njöt av det tillsammans med en laxfilé.

Trots att jag inte direkt hade lust så hoppade jag upp på spinningcykeln ikväll också. Det är bara att bita ihop nu! Tänkte att det fick räcka med en timme, men energin fanns där så jag trampade på i 90 min :o) Känns riktigt bra!

Nej nu är det allt dags att gå och lägga sig! Ska orka upp och springa imorrn igen tänkte jag. Sen blir det gymmet och poseringsträning.

Godnatt!

2 kommentarer:

Frida sa...

Härligt att du hade energin denna dag! Snart är du vid målet! hejja hejja!

Lina Johansson sa...

Ja det är underbart med pigga och glada dagar, inte minst nu i slutet av dieten! Tack för påhejningen ;o)