Annons

torsdag, november 20, 2008

Oj vilka trötta ben!

Igår ville jag få kvällscardion avklarad så fort som möjligt så jag såg bara till att få i mig aminosyror så fort jag kom hem från jobbet och hoppade sen upp på cykeln. 90 min spinning senare var jag helt slut, och hungrig! Inget vidare tempo, men jag är glad att jag tog mig igenom hela passet :o) Fluffade snabbt ihop en portion Hy-Pro som jag njöt av innan det var dags att ta itu med matlagningen. Mera fisk. Jag gör det så enkelt som möjligt, täcker en plåt med frysta alaska pollock filéer, öser på olika kryddor och in i ugnen. Portionerar i påsar och fryser in, sen är det bara att plocka fram och lägga i matlådan tillsammans med wokgrönsakerna och krydda lite till ;o) Avancerad matlagning nu, haha.

Fick en ny leverans från styrkadirekt igår :o) En massa Hy-Pro såklart. Anabolic caps (BCAA aminosyror) använder jag också mycket nu. Atletix sport är en nyhet som jag verkligen gillar, tycker allt att återhämtningen förbättrats sen jag började ta den. NO2 caps tar jag innan styrkan tillsammans med Kre-Alkalyn för bättre pump och ork. Molke är ett nytt dietpulver från All-Stars som även ska vara bra för hår, hud och naglar. Vi fick även med en del kläder nu inför tävlingen, både från Better Bodies och All-Stars :oD Ursnygga! Tusen tack!!!

90 min morgonspinning även idag, har inte så lite skav nu... Kändes riktigt bra faktiskt! Men nu såhär i efterhand så känner jag hur trötta mina stackars ben är. Och jag ska orka med ett benpass ikväll! Just nu känns det som dom skulle vika sig bara jag fick en 10 kg stång på axlarna... Man är minsann inte stark nu alltså! Låter bli knäböj nu för det finns helt enkelt inte krafter nog, jag vågar inte chansa. Jag håller mig mest till maskinerna istället, där kan jag lassa på en del utan att ryggen tar skada. Sen ännu mera cardio efter det... 2 tuffa veckor kvar nu bara! TVÅ fjuttiga veckor!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hej!

Tycker mycket om din blogg! Jag köper också hy-pro och älskar deras smaker, MEn jag blir alltid lite besviken på styrka direkt för de har aldrig dom smaker hemma som jag vill ha som nu senast varken cappucino eller lemon-kvarg....surt! Men som tur är fick jag vanilj som är min favo!

Lycka till med din satsning!

Lina Johansson sa...

Tack, vad glad jag blir =o)
Jag håller med dig om att det är irriterande när de smaker man vill ha är slut, men så blir det ju oftast med de som är populärast. Jag fick inte heller någon citron nu :( men en massa vanilj som jag ville ha i alla fall :oP

Anonym sa...

Hej! Vad är molkepulver? Hittade ingen info på styrkadirekt. Du får berätta sen vilka effekter du får :-) Spännande med nya kosttillskott.

Ha en fortsatt trevlig kväll!

Liza sa...

tjena tjejen...
Kan förstå att dina ben e trötta nu så mkt som du cyklar..=)
Hur mkt har du gått ner nu inför tävlingen o hur mkt till ska du tappa?
Ska bli riktigt kul o se dig tävla...

Ser fram emot att se resulttet av dina bikinis o så sen.. tänkte ja skulel ge mig på o sy lite jag med.. men ja vet inte.. hur lång tid tog de innan du fick till det rätt med mönster o så?

Många varma kramar Liza

Sonja sa...

God morgon, Lina. yeah, fredag det är yippie!!
har förresten testat både pistage och cinnamon oatmeal från hypro och det är riktigt gott alltså. pistage smakar lite artificiellt, men det går ändå. tack för tipset!
har en trevlig fredag och en super helg!!
kram, Sonja

Lina Johansson sa...

Anonym: Jag vet tyvärr inte så mycket mer än du. Det finns lite mer information på www.all-stars.de men det är på tyska.
Tack detsamma!

Liza: Nej det är inte kontisgt, hihi. Men dom får stå ut i ett par veckor till, sen blir det lite vila.
Jag har tappat ca 8 kg nu och det är väl 1-2 kg kvar, svårt att veta. Sen tappar jag 2-3 kg vatten också inför tävlingen.
Jag är själv också jättenyfiken på slutresultatet av mina nya dräkter, har ju inte fått på några stenar än och det gör STOR skillnad! Visst är det en del pillande, inte minst med baddräkten, men jag tycker absolut du ska göra ett försök! Under fliken tävlingsdräkter har jag visat hur jag gått tillväga.

Sonja: Iiiihh, visst är det underbart med freeedag! :oD Kul att du gillade dem! Ha en trevlig helg du också!


Kramar Lina

Anonym sa...

Hej!
Tänkte höra hur många anabolic caps du tar per dag? Och känner du att du får bra effekt utav dem? Är själv nyfiken att testa.

Tack för en bra blogg!!

/Nettan

Lina Johansson sa...

Nettan: Jag vet faktiskt inte hur många det blir per dag. Brukar ta 3-4 st före och efter cardiopassen, och mellan styrka och cardio. Om man får någon effekt är svårt att svara på, men förhoppningsvis skyddar det musklerna från att brytas ner av all träning och det stora energiunderskottet, det är därför jag tar dem.
Tack själv :)
//Lina