Annons

söndag, november 30, 2008

Nojjig

Vilken lång dag det blev på DC igår! Jättetrevligt att träffa alla nya och gamla vänner! Kände mig dock lite virrig, så overkligt att det bara är en vecka kvar tills jag själv ska tävla. Vart tog tiden vägen liksom!? En viss nervositet och stress över allt som man önskar man hade fullständigt under kontroll. Nojjig över formen som ena stunden känns bra och nästa mindre bra... Det är så mycket att hålla reda på sista veckan, samtidigt som man ska fixa vardagen.

Jag är nu inne på min tredje dag med mycket vatten, 7-10 liter vätska om dagen häller jag i mig... Detta för att få kroppen att släppa på en del överskottsvätska som ligger bunder i underhuden och döljer musklerna. Mån-ons kommer jag att överdriva saltandet också för att lura kroppen ännu mer. Detta kommer göra att jag binder upp en massa vätska eftersom salt binder vatten, inte alls kul... Sen from torsdag är det absolut inget natrium men fortfarande mycket vatten. Kroppen är nu pga saltet inställd på att släppa ifrån sig mer vätska än den normalt skulle göra.
Samtidigt som jag laborerar med vätska och salt så kommer jag from tisdag att nolla kolhydraterna helt och tömma mig på glykogen. Tuffa dagar med lite energi men fortfarande en hel del träning. Fredag kväll eller ev lördag morgon börjar jag ladda på med kolhydrater för att åter fylla musklerna så de ser större ut :o) Förhoppningen är att man under den här veckan har lyckats få bort vattnet som varit bundet i huden och istället ladda in det i musklerna. Det är en hel vetenskap det här och man får helt enkelt prova sig fram för att hitta den metod som funkar bäst för en själv, vi är alla väldigt olika.

Igår blev det 90 min morgonspinning som flöt på riktigt bra och sen 30 min på kvällen som var sååå sega... Idag 90 min morgonspinning igen med trötta ben. Nu väntar en runda på stan för att shoppa lite under julskyltningen :o)

10 kommentarer:

Cicci sa...

Oj oj oj 90 minuter spinning varje morgon! Du gör det bra, jag skulle tröttnat! Men hoppas det går bra sista veckan nu =) Lycka till

Evalinda sa...

Jag tror på dig tjejen! Kram Evalinda

irmeli sa...

Lycka till!!!!

Frida sa...

Du är duktig som orkar kämpa på! :) hehe, jag blir grinig så fort jag missar en måltid! ;) haha

Snart sååå! Kämpa det sista nu! :)

Sonja sa...

Hej Lina!! ny vecka, sista vecka, kämpar nu in det sista! jag tror oxo på dig!! håller tummarna med allt vatten hit och saltet dit- jobbigt, men kanske ingenting mot de sista månaderna...
you go girl!
har en bra dag och kram, Sonja

Lina Johansson sa...

Cicci: Jo, nog är man trött på det ;o) Tack!

Evalinda: Tusen tack vännen!

Irmeli: Tack!

Frida: Tack tjejen!

Sonja: Ja nu är det bara några få tuffa dagar kvar och dom kommer gå så fort! Tack detsamma tjejen!


Kramar Lina

Linda-Marie sa...

Ja gud vad tiden rusar fram ...nu är vi snart där:-) Snart ses vi..så sköt om dig så länge så får vi krama om varandra i helgen:-) Puss och kram

Lina Johansson sa...

Ja det gör vi gumman! Kram på dig så länge ;o)

Madde J sa...

Snart är det dags att glänsa på scenen och få lön för mödan! Bit ihop sista biten nu, och passa på att njuta till helgen!
Lycka till!!
Massa kramar

Lina Johansson sa...

Tack Madde! Det ska jag absolut göra ;o)
KRAM!