Annons

måndag, november 17, 2008

Måndag

Då var det en ny vecka och allt rullar på som vanligt. Sänker maten ytterligare lite nu och ökar cardion. Kommer bli kämpigt värre, det är jag beredd på, men nu är det verkligen slutspurt! 2½ veckas hårdsatsning! Bara att bita ihop och GE ALLT!!! Sen blir det vila och laddning inför tävlingen :o)

Igår blev det en riktig cardiodag, först 95 min morgonpromenad och sen 90 min kvällsspinning. Smått långtråkigt, men energin fanns där i alla fall. Nu blir det verkligen till att underhålla sig med diverse tidningar och böcker under spinningpassen för att inte dö av tristess. Ibland går det liksom bara inte att få fram de där motiverande tankarna som får tiden att flyga iväg. Då får man bara bita ihop och försöka tänka på något helt annat. Igår satt jag och bläddrade i Jotex sista tiden. Att fundera kring en massa julpynt gör mig på gott humör ;o) Lyssnade till och med på lite julmusik under gårdagen, hihi. Blir så glad och avslappnad av det.

Nu gäller det att verkligen gå upp vid 5 varje dag också så att jag hinner med mina 90 min morgoncardio som planerat, inget mera snoozande och onödigt stressande! Idag gick det bra och det blev 90 min på spinningcykeln. Hungrig redan när jag började men det var bara att bita ihop. Kändes helt okej. Förkylningen är nästan helt borta nu också :o)

Nu börjar det kurra så smått här i lilla magen. Alldeles strax dags för lite tonfisksallad och grönt te. Maten blir väldigt enformig nu, bara fisk och grönsaker hela tiden i princip. Men i helgen fixade jag till en jättegod tonfiskomelett. Blandade ½ burk tonfik, hackad vitkål, rödlök och paprika med äggvitor, örtsalt, pepparmix och lite andra kryddor. Stekte och sen på med lite sockerfri ketchup. Mums! Den vill gärna gå sönder eftersom den blir så tung, men det struntar jag i för gott var det!

6 kommentarer:

Eva sa...

Gu va duktig du är som kämpar på! Jag är imponerad. Jag läser din blogg varje dag och du ger mig inspiration till 1000 och jag blir laddad att träna jag också.
Rigtigt tråkigt att du har vare förkyld men skönt att den håller på att gå över.

Jag håller tummana för dig och Tack för en bra inspirerande blogg =)

Lina Johansson sa...

Tack ska du ha Eva! Blir så glad när jag kan inspirera andra :O)
//Lina

Anonym sa...

Låter tufft, men lite kul är det väl att spurta mot mål?
Du är en sann inspirationskälla, tänker på dig när motivationen dalar.
Fortsätt kämpa nu!
//Anna
Ett mattips, tonfiskbiffar: mixa tonfisk med sojabönor (1+1 burk) och krydda m vitlök, salt och peppar. Forma till ca 6 st biffar. "Grädda" i ugn 225 grader. Gott och extremt mättande!

Liza sa...

hej tjejen=) härligt o höra att du fortfarande håller modet uppe nu när det e så lite kvar..=) Har du spinningcykel hemma eller? Jag läser din blogg var dag o tänkte därför fråga om det e ok om jag lägger till ditt namn i min lista på min sida?
Kramar

Fia sa...

Hejja Lina! :D Du är så duktig.... Snart framme nu!

Lina Johansson sa...

Anna: Visst är det kul med slutspurten! Bara det att det är sååå nära nu gör ju att man blir toktaggad :O) Tack för dina fina ord och tipset, får testa det efter dieten!

Liza: Ja, vi har en spinningcykel i vardagsrummet ;o) Visst får du länka! Tack ska du ha :)

Fia: Taaack söta Fia!

Kramar Lina