Annons

onsdag, november 26, 2008

Lite mera tid vore inte dumt...

Igår blev det sent hem från jobbet och sen iväg till gymmet för att träna ryggen. Passet gick rätt så bra faktiskt. Tog lite BCAA och glutamin och traskade sen hem på 45 min. Klockan var nästan tio när jag kom hem och skulle fixa mitt Hy-pro fluff och dessutom laga lite mat tills idag. Helt utmattad och tyckte lagom synd om mig själv då... Stupade i säng någon gång efter elva och somnade som tur var rätt så fort. Jag har inga problem att sova nu längre, det var antagligen för att jag var lite sjuk förut. Men det skulle ju inte skada med 1-2 timmar extra varje natt. Hade man bara haft tid till det så...

Idag var det lite lättare att komma upp ur sängen och jag hade siktat in mig på en lång morgonpromenad. Det blev 93 min med lite extra vikt i ryggsäcken i form av vattenfyllda petplaskor ;o) Jag hade tur som fick njuta av den sista kylan nu innan slasket slog till. Ikväll väntar mera cardio och det lutar väl åt att det blir spinning.

Om man ändå hade lite tid över! Det går i ett hela tiden och jag hinner aldrig pyssla med det jag vill, som t.ex. mina dräkter. Baddräkten hänger halvdekorerad därhemma över köksstolen och tittar på mig varje dag, väntar på att få bli helt klar. Och bikinin har inte fått en endaste sten ännu. Spännen, hyskar och hakar ska också sys dit i alla mina 3 dräkter. Till helgen! Men då är det även Decembercupen hela lördagen och kanske man skulle vilja hinna med en runda på stan under julskyltningen på söndag. Mellan alla träningspass och allt annat som måste fixas såklart... Men men, det löööser sig! ;o) Onsdag idag och halva arbetsveckan avklarad! Plötsligt känns helgen inte så långt borta längre, hihi.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Positiva Lina - du är bäst!
Nyfiken på din styrka; hur tufft orkar man köra i dietens slutskede? Och hur snabbt hämtar man upp förlorad styrka efter tävling?
/Anna

Susanne sa...

På lördagkväll efter DC är du nog peppad på att fixa dräkterna!

Lina Johansson sa...

Anna: Hihi, tack snälla Anna!
Självklart blir man svagare, inte minst i de stora muskelgrupperna som ben och rygg, men jag försöker att inte sänka vikterna allt för mycket eftersom jag vill signalera till kroppen att musklerna behövs ;o) Styrkan kommer tillbaka ganska fort när man börjar äta ordentligt igen, ofta får man riktigt bra svar på träningen just efter en diet.

Susanne: Du det tror jag också ;o)

Kramis!

Sonja sa...

Hej Lina,joo, tid, vem skulle inte behöva det? jag kan skicka dig energi, men tid har jag inte heller över just nu. sorry!
nu är det ju slutspurten och du fixar säkert dräkterna (det måste du ju ;))
har en bra dag, kram, Sonja

Lina Johansson sa...

Det har du rätt i Sonja ;o) Tack för din energikick!
Önskar dig också en bra dag!
Kram Lina