Annons

onsdag, november 12, 2008

Jag blir så trött...

...på att vara trött, men ändå inte kunna sova! Min hjärna kan inte sluta älta allt möjligt onödigt skit och jag ligger bara och snurrar rundor i sängen hela nätterna. Kan liksom inte slappna av och somna, hur trött jag än känner mig. Skitjobbigt!

Halsen känns rätt bra nu, men jag har blivit snuvig istället. Känner mig inte riktigt på topp precis, men ändå helt okej. Motivationen är fortfarande hög och nu är jag så inne i dieten att jag känner knappt någon hunger eller några som helst sug. Allt går liksom på rutin. Samma mat varje dag, mer eller mindre.

Igår blev det ett klart godkänt ryggpass, cyklade till och från gymmet men ingen mer cardio på kvällen. Idag tog jag mig en uppfriskande morgonpromenad på 90 min och det blir nog en runda nu ikväll också.

Dags att packa ihop och åka hemåt nu :o)

8 kommentarer:

Anna sa...

Hej Lina.
Med risk för att låta dum så har jag två frågor till dig.
När du säger att du har proteinpulver på din gröt, hur menar du då? Blandar du i det eller häller du det över?
När du gör ditt så kallade fluff, blir det ganska lite eller är det bara jag som gör fel?
30gram motsvarar väl ungefär två matskedar eller tänker jag helt fel?

Jag uppskattar verkligen din blogg.

Lina Johansson sa...

Jag vispar pulvret med vatten och häller det sen ovanpå min gröt. Tjockt och trögflytande :oP Mer som en kräm.
Nej, 2 msk är nog mindre än 30g. Skulle gissa på 0.75-1 dl istället.
Tack ska du ha! Jätteroligt att höra =)

Anonym sa...

Hej!! Tänkte fråga om du skulle vilja hjälpa mej att komma någon vart i min träning och nå mina mål?? Du verkar duktig=)lenakanderson@hotmail.com

Cicci sa...

Ja ... kroppen är ju konstruerad så att man inte ska sova när man är hungrig! Kan va det ...

Lina Johansson sa...

Lena: Jag har tyvärr inte tid till det just nu. Du kan hitta en massa tips här på bloggen, kolla under de olika etiketterna en bit ner i högerspalten!

Cicci: Njae, tror mer det beror på mer stress än normalt + att jag är lite sjuk. Brukar inte ha problem med att sova annars och detta är min 4:e diet.

Anna sa...

tack så jättemycket för tipsen och för att du svarade!

Sonja sa...

Hej Lina, ledsen att du kan inte sova. tycker det är det värsta som finns och jag är glad att jag har sällan problem att sova, det är mer tvärtom.
din kropp går ju på högvarv och mindre mat gör dert säkert svårt att sova. kanske några avslappnande övningar innan sänggående eller lite lugnande musik i örat i sängen?
har en bra dag, jag skickar massor med energi, bara 3,5 veckor kvar!!!
kram, Sonja

Lina Johansson sa...

Tack för omtanken Sonja! =)
Kram på dig