Annons

måndag, november 17, 2008

Happy day!

Idag har det varit en helt underbar dag! Strålande solsken, kallt och vindstilla, och mitt humör och energin har varit på topp! Så härligt :o) Innan lunchen gav jag mig ut i friska luften och tog en 60 min rask promenad. Så skönt att jag inte ville gå in och jobba igen. Efter jobbet blev det ytterligare en rask promenad på 75 min innan jag kom hem och njöt av en kopp rött pepparkaks-te och mitt älskade Hy-pro fluff :oP

Kroppen känns lite trötter och småsliten nu av nästan 4 timmars cardio idag, men humöret och energin är fortfarande på topp. Fattar inte vad det är med mig idag, hihi. Har inte tagit nåt koffein sen i morse ju! Galet, men jag klagar då inte. Snart dags för en tonfiskomelett, mums!

5 kommentarer:

David Frykman sa...

Bra kämpat Lina. "Bara" att spurta i mål nu!
Hälsa Biffen.

/D

Anonym sa...

Hej!

Du dricker mycket te, särskilt grönt te. Är det enbart under dieten eller gör du alltid det och varför?
Jätte kul när du lägger upp bilder, ser helt fantastiskt ut =)
Hälsn. Malin.

Anonym sa...

Hej.
Har börjat läsa din blogg och den är jätte intressant. Särskilt den biten att du arbetar med liknande projekt som mig. Just nu har jag avslutat en studie med en faste-modell (råttor) där jag tittat på förändringar av genuttryck i hypothalamus. De gener jag tittat på har alla med fetma och aptit att göra och deras uttryck påverkas av ökade halter Ghrelin. Läste att du arbetar inom klinisk obesitasforskning, inom vilket område? är det peptider?

Vad jag egentligen undrade över var pepparkaks-te???? Vart köper du det....Det lät så gott. Är också i sluttampen på dieten och matnojjorna är stooooora :-)

Mvh Nico

Gunn sa...

Hei Lina!

Kom plutselig over din blogg i dag. Veldig gøy å lese! Ønsker deg lykke til med kommende konkurranse!

Du ser veldig bra ut!

Klem fra Gunn
http://gunnvatn.blogspot.com

Lina Johansson sa...

David: Tack, I will ;o) Ta hand om din donna där hemma!

Malin: Jag dricker alltid en massa te, älskar det! Mest grönt och rött, gillar inte svart längre. Sen är det ju väldigt hälsosamt också :)
Åh, tack ska du ha!

Nico: Aha, va kul! Dina studier låter jättespännande! Jag forskar just nu mest på genetisk variation och relation till fetma eller relaterade egenskaper samt om det påverkar uttrycket av den studerade genen. Mitt exjobb finns ute på pubmed nu ;o) Sök på visfatin så hittar du det.
Oj, jag vet precis hur det är med matnojjor i slutet av dieten ;o) Titta in hos aromboden.se där finns en massa gott te!

Gunn: Tusen tack!

Mvh Lina