Annons

fredag, november 14, 2008

Envisa #&?%/ virusar!

Åh vad det är underbart att vara förkyld! Och att det är grått, blåsigt och ösregn utanför! Fantastiskt kul, eller hur!? Nej usch, nu börjar jag bli riktigt less på den här förkylningen. Bara 3 veckor kvar (!!!) och jag vill ju kunna ge järnet nu! Istället går man här och snörvlar, hostar och nyser... Suck!

Jag fick till ett hyfsat pass för ben, mage och vader igår och promenerade sedan 45 min hem. Kände mig döseg när vi kom dit, men när jag sen fick se i spegeln att armarna faktiskt börjar se rätt hårda ut så höjdes motivationen lite ;o) Idag fick jag dock skippa morgoncardion och nöja mig med att dammsuga vår röriga lägenhet. Plockade bort 1/3 av min redan fjuttiga grötportion, men den såg lika stor ut sen ändå med extra mycket psylliumfrön i ;o) Det gäller att lura sig själv att man får mycket mat fast det egentligen är musportioner, haha. Idag kommer jag hålla igen riktigt mycket med maten och ta det lugnt. Ligga på soffan i mysisarna, pimpla grönt te och läsa vetenskapliga artiklar.

Det är ju i alla fall fredag :o) Alltså det är inte klokt vad fort tiden går nu! Dagar, veckor och månader bara försvinner! Vart sjutton tog oktober vägen liksom!? Redan mitten av november och snart är det jul.
Om 3 veckor är jag mitt uppe i tömningen (pimplar litervis med vatten och absolut noll kolhydrater), har rakat bort allt kroppshår och fått på det första lagret med färg. Bara timmar kvar till avfärden mot älsklingsstaden Göteborg (nu fick jag rysningar av välbehag!) och inmätningen. Om 3 veckor och 2 dagar (ännu mera rysningar, iiiihhhh) står vi backstage och gör oss redo för första ronden. Ytterligare en timme och vi får kliva upp på den stora scenen och stolta visa upp för domare och publik vad vi slitit så hårt för! Oh God I'm totally sentimental... haha. Aaaahhh, jag kan inte fatta att det är sååå nära nu! GALET!




9 kommentarer:

Anonym sa...

hej !

har du blivit brunett ?? det var välfigt fint

Lina Johansson sa...

Nej, jag är fortfarande blond. Alla bilderna är från förra året, och då var jag också blond ;o)
Har testat att va brunett någon månad eller två, men det kändes inte som jag.

Sonja sa...

Hej Lina, hoppas din förkylnin ger sig snart!!!!
förstår att du är 'excited', spännande!!!
fina bilder idag, du har så snyggt hår!

kämpar på, gumman!!
skickar tonvis med energi!
kram & trevlig helg!
(här i uppland är vädret värst idag)
Sonja

Lina Johansson sa...

Tack Sonja, du är för gullig!
Trevlig helg till dig också!
Kram Lina

Susann sa...

Krya på dig!

liza sa...

usch vad tråkigt att förkylningen inte vill ge med sig.. inte alls kul nu ju när det e så nära.. men ja tror på dej tjejen o ja kommer sitta i publiken o spana in dig=) NMånga kramar Liza...

Lina Johansson sa...

Tusen tack tjejer! :o)
Kramar Lina

Lina sa...

Testa Echinaforce tabletter..? (finns hos hälsokost) Jag åkte på förkylning, köpte dom direkt och har nu ätit dom i 2½ dagar. Är säker på att imorgon kommer förkylningen vara helt över =)

Lina Johansson sa...

Ja, jag har använt en massa olika echinacea-preparat då och då, men den här gången skippade jag det. Vet inte om jag brukar märka någon större skillnad med eller utan.