Annons

måndag, november 24, 2008

En typisk diet-dag

Eftersom ni är så många som undrar vad jag äter nu i slutet av dieten så får jag väl ge er en typisk diet-dag ;o) Vill dock inte ange några mängder då det är så individuellt och jag är medveten om att jag äter extremt lite just nu.

Före morgonpasset: BCAA, glutamin, Ripped caps.
Efter morgonpasset: BCAA, glutamin, omega-3, vitaminer, Atletix sport.
Frukost: Havregrynsgröt, linfrön, psylliumfrön, pepparkakskrydda, hallon och ovanpå gröten uppvispat Hy-Pro vanilj.
MM: Tonfisk, grönsaker, omega-3.
Lunch: Alaska pollock, grönsaker, omega-3.
MM: Tonfisk, grönsaker, omega-3.
Före träning: Uppvispat Hy-Pro med lite bär och rostat bovete eller endast aminosyror. Ripped caps, Kre-alkalyn, NO2 caps, omega-3.
Efter träning: Vassleprotein och riskakor eller uppvispat Hy-Pro igen.
Middag: Alaska pollock, grönsaker, omega-3, vitaminer, Atletix sport.

Ibland ökar jag fettet lite med lax eller valnötter. För att inte tröttna så varierar jag grönsakerna och kryddorna efter vad jag känner för just då. Alla kosttillskotten kan ni hitta hos styrkadirekt.

Kakor med nutella :oP

12 kommentarer:

Anonym sa...

madelene bengtsson blir hård konkurens tror jag! Din form är grym men hon är äckligt hård...!
Heja heja på dig!

Lina Johansson sa...

Äckligt hård var ordet ja... Personligen tycker jag inte att det är den formen man ska uppvisa i Body Fitness, men det är ju upp till domarna att avgöra.
Tack ska du ha!

Anonym sa...

Mycket aminosyror - äter du det även "till vardags"? Tidigare kompletterade jag med aminosyror, men nu nöjer jag mig med protein. Proteinfluffet är med vatten förstår jag, men hur gör du annars? Vad anser du om mjölksocker? (för det är ju inte fettet i minimjölken man är rädd för precis).
Nyfiken Anna

Anonym sa...

Hej Lina!

Personligen så tycker jag att du har en otroligt bra fysik och dessutom ser du fortfarande ut som en snygg kvinna! Även om man tränar mycket så vill man ju fortfarande se ut som en kvinna!
Jenny

Lina Johansson sa...

Anna: Nej till vardags blir det inte alls så mycket. Tar det nu för att skydda musklerna och inte behöva äta så mycket kalorier.
Japp, det blir alltid med vatten, tycker inte att det finns någon anledning att använda mjölk. Ska jag göra en gegga av det (utan några bär) kan det dock vara godare med mjölk. Tror inte mjölksockret är någon större fara så länge man inte dricker en litervis mjölk varje dag.

Jenny: Tack för dom fina orden! Roligt att höra :o)

Jossan sa...

Hej Sötaste tjejen

Hoppas dieten går bra för dig=)
KÖR HÅRT NU BRUDEN!! Pepp, pepp, pepp, hi hi.

KRAMIS

Erica sa...

Vilka söta all stars byxor, vart hittar man sådana (är ganska kräsen av mig *s*)??

Mycket lycka till på tävling!!!

Anonym sa...

Jag håller med Lina om att Bf inte ska vara kruthårt!
Det är inte kvinnligt o brukar inte premieras av domarna i den grenen. Speciellt inte om man inte har värst mycket muskler...

Kör så det ryker Lina! Du har kämpat länge o väl!" En eloge till dig för det

maria A

Anonym sa...

Brukar din familj komma och titta när du tävlar? (alltså syskon och föräldrar)Och framförallt, har dom förståelse för vad du gör? Lycka till Lina!

Lina Johansson sa...

Jossan: Hej sötaste! Nu är det kämpigt men det rullar i alla fall på åt rätt håll :o) Inte många dagar kvar, iiihhhh! Tack för peppet!

Erica: Jag har fått dem av styrkadirekt, de finns inte att köpa i Sverige i dagsläget.
Tack!!

Maria A: Då tycker vi lika :o) Stort tack Mia, alltid roligt att höra!

Anonym: Mamma och pappa har varit och kollat på en av mina tävlingar. Som de flesta föräldrar så tycker de väl att det är en lite märklig sport, men de har inget emot att jag håller på. Tror mest det är mamma som inte riktigt förstår hur man kan utsätta sig för så hård diet och träning, då hon själv aldrig idrottat. Pappa som sysslat med både fotboll och bordtennis har mer förståelse.
Tack!


Kramar Lina

Kim sa...

Hej Lina! Har vart här och tittat in några ggr på senaste tiden, du kör på riktigt bra. hade varit kul att höra vad du tar för vikter i några övningar, ungefär iallafall :) Mvh!

Lina Johansson sa...

Tack Kim!
Just nu är jag så ointresserad av vikterna, jag kör bara på så tungt jag orkar. Kanske kan skriva ner lite mer sånt sen när jag börjar bygga igen, även om jag tycker det är ganska tråkigt med en massa siffror... ;o)