Annons

fredag, november 07, 2008

En grå fredag

Fy vad det suger att vara sjuk! Jag trodde jag skulle må bättre idag efter att ha vilat hela gårdagen, men vaknade likväl upp med en ond hals och tungt huvud :o( Så det blir nog inte tal om någon träning idag heller. *Suck*

Men nu när jag vilat från träningen har jag i alla fall hunnit jobba med mina dräkter :o) Trosorna känns betydligt bättre nu och t.o.m. baddräkten börjar bli klar! Måste bara köpa nya resårband innan jag kan sy klart svarta trosan och baddräkten. Sen ska det i bikinispännen och hyskar/hakar i alla dräkter, och slutligen på med bling-bling ;o)

I eftermiddag bär det av upp till Calles familj i Vänersborg. Ska bli mysigt att träffa alla igen, inte så ofta vi ses. Segt att sitta i bilen så länge bara... Enligt SMHI ser det inte ut att bli något jätteroligt väder, men i alla fall inte så blåsigt som det är här. Så några promenader kanske jag kan få till i alla fall, och förhopningsvis något gymbesök också om jag hinner tillfriskna. Annars blir det helt enkelt till att fortsätta vila och hålla igen extra mycket på maten. Som om det finns så mycket mer att dra in på liksom, äter ju redan minimalt ;o)

Några ryggbilder från igår kväll. Nu börjar man bli riktigt liten! Ser verkligen fram emot att få komma tillbaka till gymmet och köra TUNGT igen!

8 kommentarer:

irmeli sa...

Ser bra ut!!!
Lycka till!

Millan sa...

Försök att vila upp dig nu så att du snart blir frisk, men jag vet att det känns frustrerande att inte kunna träna när man som mest känner att man vill och borde:(

Krya på dig gumman, Stor Kram ifrån Mig!

lova sa...

så segt att vara sjuk när man vill träna.. fast vilar man ut riktigt brukar ju motivationen vara på topp sen

Sonja sa...

Hej Lina, hoppas du mår snart bättre, krya på dig. hoppas du kan vila lite på helgen och har en bra helg!!
hur många kalorier äter du per dag?
det verkar väldigt lite mat du äter...puh, att du orkar...
har det bra, Sonja

Anonym sa...

Hej Lina, jag kan inte låta bli att sriva nu, det verkar som din kropp säger ifrån, du säger att du inte kan sova ibland på nätterna trots att du borde vara jättetrött. Ett klart tecken på att din kropp inte mår bra? Dina 90 minuters spinningpass,träning o promenader, plus att du verkar äta väldigt lite. Kanske är du FÖR hård mot dig själv och därför dröjer resultaten? 90 minuters spinning låter vääldigt mycket och tråkigt. Vila ut riktigt nu och jag håller tummarna för dig på FF.

Emil sa...

Ser bra ut! Lycka till nu på tävlingen!
Själv börjar jag min diet imorgon

Trevlig söndagkväll

//Trogen läsare

Anonym sa...

Tappa inte sugen av saker du inte själv kan påverka, såsom väder och förkylning. Du ser superfin ut, blir lite nyfiken på din ryggträning. Vilka övningar kör du? Hur ofta? Använder du dragremmar?
Angående spinning- kör du "vanlig" spinning också? Dvs klasser. Idag brände jag av ett dubbelpass (90 min), men skulle aldrig klarat det utan en motiverande instruktör.
Kör hårt!
/Anna

Lina Johansson sa...

Irmeli: TACK! =)

Millan: Tack för omtanken tjejen!

Lova: Usch ja, men nu känns det bättre i alla fall =)

Sonja: Ja, lite vila gjorde nog gott =) Har haft en riktigt skön helg och nu är jag på väg tillbaka igen!
Hur mycket jag äter vill jag helst hålla för mig själv, men ja, det är väldigt lite. Tyvärr det som krävs för att komma i tävlingsform.

Anonym: Jag har aldrig påstått att det är hälsosamt att gå på en tävlingsdiet och jag är fullt medveten om att jag pressar min kropp mycket hårt. Jag har själv valt att göra det här och det är nu 4:e gången, så jag lär mig mer och mer att lyssna på min egen kropp. Att man sen utsätts för en massa andra stressmoment som gör att man har svårt att slappna av kan göra det svårt att sova ibland. Normalt sett brukar det inte vara några problem för min del. Tack för din omtanke!

Emil: Tack ska du ha och lycka till själv med dieten!

Anna: Jag vet att man inte ska låta sig påverkas av en massa oväsentligheter, men ibland är det ju svårt. Men nu känns det bättre igen =)
Tack ska du ha! Jag använder en typ av dragremmar som även sitter som ett handledsskydd, finns bla hos better bodies. Tycker dom är grymt bra när man kör rygg! Det blir mycket olika roddövnignar och lite lats, 1 gång/v. Inga konstigheter.
Nej jag går aldrig på vanliga spinningspass, kör bara själv där hemma och då är tempot inte alls som under passen. Mitt fokus ligger ju på fettförbränning och att orka träna mycket, då går det inte att pressa sig för hårt. Min puls ligger oftast kring 120-130 i snitt. Bra jobbat med ett riktigt dubbelpass!!

KRAMAR Lina