Annons

torsdag, november 27, 2008

Dagarna går rätt fort ändå ;o)

Känns underbart att det är fredag imorgon och sen helg! Sista helgen innan tävlingen...

Igår kväll blev det 90 min spinning. Det är knappast något imponerande tempo jag orkar hålla nu, men jag gör så gott jag kan helt enkelt. Kände mig ganska pigg och glad under själva passet, även om man såklart blir lite uttråkad, men sen en stund efteråt så var jag helt knockad igen. Skönt att bara kunna stupa i säng då ;o) Kändes inte lika roligt när det var dags att släpa sig ur sängen i morse, bara tanken på att träna gjorde mig helt slut. Men det var bara att hoppa i träningskläderna och ut i friska luften. 80 min morgonpromenad, till en början som i en dvala men sen vaknade jag till något. Min stackars lilla kropp är sååå trött nu, och vätskig. Jag samlar alltid på mig en massa extra vätska i slutet av dieten, inte alls konstigt med tanke på den stress man utsätter kroppen för med så mycket träning, ingen tid för återhämtning och extremt lite mat... Men som sagt, det är inte långt kvar nu!
Imorgon börjar jag öka mitt vätskeintag rejält för att driva ut en massa överskott, och nu är det bara en veckas träning kvar. Den här sista veckan kör jag på så gott jag kan, mest för att hålla igång kroppen och bränna liiite till. Trots att jag är svullen just nu så känns det ändå som tävlingsformen är på väg :o) Blir riktigt spännande att se resultatet sen när vätskan släppt! Sen gäller det att lyckas med laddningen också... Det är en hel vetenskap det där och man kan inte göra annat än prova sig fram för att hitta den metod som funkar bäst för en själv.

Gud vad jag längtar efter att baka en massa julgodis och annat gott nu! Inte för att jag går och suktar efter att äta det egentligen, för jag är verkligen inte sugen på något, men jag tycker det är så kul att baka! Tittar på Leilas jul och andra matprogram när jag kör min spinning eller när jag äter ;o) Calle frågade igår om jag tycker om att plåga mig själv, haha. Men ärligt talat så känns det inte alls jobbigt att bara få "titta på". Jag ser bara fram emot att få tid till allt mysigt julpysslande sen :o) Oj oj oj vad jag ska experimentera i köket sen! Släkt och vänner kan räkna med en hel del godsaker till jul, hihi.

Leilas Rocky Road

10 kommentarer:

Millan sa...

Jag vet precis hur du menar. Jag känner exakt lika dant. Jag älskar att baka och laga mat, men ingen här hemma äter av det så jag brukar ge bort till tjejerna på jobbet och familjen. Det är alltid lika uppskattat. Jag har varit och köpt två mattidning där jag har suttit och bockat för vad jag ska laga & baka när tävlingen är över, vi är nog lite knäppa iaf som plågar oss med detta just nu;) Hoppas du får en toppen helg, så ses vi om 8 dagar!!!! Kraaam

Lina Johansson sa...

Men det är ju så underbart att pyssla i köket! :o) Jag får nog också ta och bjuda alla jag känner sen, hihi.
Vi ses snart tjejen!!!
Kram på dej

Anonym sa...

Hej!

Vilka toppen fina bilder du skickat in =)
Jag tycker du är så otroligt duktig ochjag blir super imponerad.

Jag har sett en många byter ut minimjölk mot sojamjölk till kaffet, är nyfiken på varför...vet du??

Hälsn. Malin.

Sonja sa...

det är oxo mitt favoritämne: att står i köket och pysslar med mat!
vad är syfte med att dricka massor med vatten? tömning av vätska i kroppen, låter ju konstigt. är tacksam om du kunde förklara för mig!
har en bra fredag och kör hård nu, jag väntar med spänning!!
kram, Sonja

Anonym sa...

Hej
har en fråga om hur du brukar göra med creatinet under deffen, fortsätter du att ta det en bit in i deffen eller brukar du sluta med det på direkten?
En helt annan fråga slog mig, vet du om det är någon annan tjej från ditt gym som ska tävla i BF nästa helg?
Kommer lätt heja på dig!
mvh sofie

Lina Johansson sa...

Malin: Hur vet du det? Nu blev jag ju nyfiken ;o) Tusen tack i alla fall!
Antagligen för att de vill undvika mjölksockret, eller bara för att det är godare.

Sonja: När man dricker mycket så släpper det lite extra vätska som varit bunden under huden och gömt musklerna ;o)

Sofie: Jag har faktiskt aldrig varit riktigt seriös med kreatin, har bara tagit några gram efter träningen ibland men inte under diet. Brukar oftast använda kre-alkalyn istället och då även under diet.
Nej inte vad jag vet. Tack!!

Mvh Lina

Liza sa...

Hej Lina!
Fan ja blir alltid lika imponerad när jag läser din blogg.. du e verkligen en fighter..De ska bli så himla kul o se dig tävla nästa helg..Ska du gå på festen på lördagskvällen med eller de kommer de inte finnas energi till?
hade varit kul o träffa dig..


Jag håller med dig med bakningen o liknande.. jag älskar de själv och gör de så ofta jag hinner.. blir iaf ett par ggr i veckan. då jag bakar en del på jobbet med..=) o de e alltid extra kul till jul...
I helgen blir de julpynt för hela slanten...

Massa kramar till dig

Tina. sa...

Jag är grymt impad av din ork och motivation, själv skulle jag vara stolt om jag orkade med bara en tredjedel av det du orkar! You go girl ;)

Jenny sa...

Riktigt kul att läsa. Läste precis om dina brödrecept och blev inspirerad. Testade ett nytt själv förra helgen som jag tänkte dela med mig av:

Recept på superbröd
2,5dl dinkelmjöl
2,5dl bake pro protein pulver
2dl grahamsmjöl
3dl rågsikt
2,5dl fyrkornskross
1dl vetegroddar
1tsk havssalt
4tsk bikarbonat
5msk blandade brödkryddor
3msk linfrön
3msk psylliymfrön
3msk solrosfrön
3msk pumpafrön
Grovmalna valnötter, en "grabbnäve"
1 liter ekologisk filmjölk
0,5 dl brödsirap

Rör ihop alla torra ingridienser, tillsätt sedan sirap och filmjölk och rör om.
Häll allt i två brödade (med gryn eller liknande) 1,5l formar och grädda i mitten av ugnen i ca 100minuter i 175grader.

Lina Johansson sa...

Liza: Åh, tack! Vad glad jag blir :o) Nej du, någon fest blir det inte för min del. Då ska jag ligga och vila mig för den stora dagen! Men jag kommer att mingla runt på festivalen under lördagen, kan ju inte hålla mig därifrån ;o)

Tina: Tack ska du ha! ;o)

Jenny: Det där lät inte alls dumt du! Nu blev jag ju sugen på att baka bröd också, hihi.

Kramar Lina