Annons

tisdag, november 25, 2008

Bara tisdag...

Önskar att det var slutet av veckan redan. Känns lite småtungt nu, men det är bara att slita vidare. Vi har i alla fall kallt och soligt även idag :o) Ser sämre ut för resten av veckan dessvärre då de lovat plusgrader och regn... Så idag ska jag passa på att njuta lite extra!

30 min lunchpromenad och 90 min kvällsspinning blev det också igår. Lagom tom och trött i hela kroppen sen... I säng nästan direkt efter passet och sen upp och träna igen. Phuu... Idag blev det 72 min morgoncardio varav 30 min löpning. Riktigt kallt ute och benen mina var sååå trötta. Blir en liten lunchpromenad idag också sen är det gymmet + cardio ikväll.

Jag börjar känna en viss stress nu inför tävlingen. Mycket som ska fixas och donas med innan, och man vill ju helst inte glömma något... Började skriva en lista igår på allt som ska med upp till Göteborg, den lär bli rätt lång ;o) I helgen vill jag hinna göra klart mina dräkter helt så jag slipper tänka mer på det i nästa vecka. Då är det dags att bäla i sig vatten och några dagar med extra mycket salt. Nolla kolhydraterna och tömma kroppen helt på glykogen innan laddningen. Det blir tuffa dagar med risk för humörsvängningar, hihi.

Nu kallar solen en stund! Sen lunch :o)

7 kommentarer:

Linda Bergman sa...

Inte långt kvar nu! Lite avis är man, hade gärna stått bland de långa tjejerna på lördagen.

Håll ut och kämpa på sista biten! Det ser ju riktigt bra ut. Håller tummarna för dig :-)

Kram
Linda

Lina Johansson sa...

Tack söta Linda! Jag kämpar ända in i mål ;o)
Kram!

Anonym sa...

Hej Linda,
Ledsen att jag bombarderar dig med frågor, men skyller på att det är din blogg som inspirerar mig. Angående gårdagens dietschema, så noterade jag att du också äter tillskott med kreatin. Hur/när rekommenderar du att man äter detta? Fick ett par burkar från Styrkadirekt, men vet inte o jag bör periodisera intaget och hur mycket man bör ta per dag.
F.ö. kollade jag in en "läskigt deffad" fitnesstjejs blogg (inga namn nämnda) och blir mörkrädd. Såg inte så mycket muskler, vilket jag trodde var huvudsaken med styrketräning. Tur att du är både smart och sund och är ett så bra ansikte utåt för svensk fitness. Behövs någon ny när Linda F-E lagt av!
/Anna

Anonym sa...

Vad duktigt du är tjejen...nu är du såå nära, och det kommer gå kanonbra för dig!! Snart står du på scenen och strålar;)och bara njuter av stämning...!! Kämpa på nu tjejen....de jobbigaste dagarna är snart över, och tänk bara på dagarna efter tävlingen:)...då kan du unna dig det du längtar lite extra till! Skickar lite extra pepp..Heja Heja..Du ser ut att vara i kanon form....Ha det bäst Kram Tess Ö.

Lina Johansson sa...

Anna: Hihi ;o)
Nej jag tar inget vanligt kreatin nu eftersom man binder en del vätska av det och det vill jag inte nu under dieten. Kre-alkalyn är i kapslar som jag tar strax innan styrketräningen. Vanligt kreatin är jag ingen expert på men några gram (ca 5g) i drinken efter träningen och kanske lite vid frukosten tror jag kan vara lagom. Känn dig fram!
Tack för dina snälla ord, verkligen roligt att höra!

Tess: Tusen tack för allt pepp tjejen!!!


Kramar Lina

Anonym sa...

Hur många pass styrka kör du i veckan nu? Kör du lika många pass i gymmet nu som innan deff? Lycka till :)

Lina Johansson sa...

Det blir 3 pass/v nu, normal brukar det bli 4. Jag har plockat bort armträningen nu eftersom jag inte behöver större armar ändå. Kör mer cardio istället.
Tack!