Annons

måndag, november 10, 2008

Back on track!

Ja då var man tillbaka i vardagen igen. Började med 70 min morgonspinning, lite lugnare än mitt vanliga tempo med ändå helt okej. Förkylningen verkar ge med sig :o) Normalt håller jag pulsen på 120-130 i snitt och idag hade jag 112, max 122. Det är alltså inte konditionsträning jag är ute efter när jag kör mina spinningpass. Jag kör långa låg-medelintensiva pass för att bränna fett och orka träna väldigt ofta. Skulle jag hålla samma intensitet som under instruktörsledda spinningpass skulle jag aldrig klara av 90 min varje morgon och mer därtill.

Helgen bjöd på lugn och ro, kalas och trevligt umgänge hemma hos Calles föräldrar i Vänersborg. Jag måste säga att jag lyckades sköta dieten alldeles utmärkt trots en hel del frestelser! På vägen upp var det McDonalds för Calles del och på kvällen pizza för alla utom mig. Visst luktade pizzorna gott, men jag nöjde mig gott och väl med min kalkonsallad med stekta champinjoner :oP Under lördagen blev det kalas och det bjöds på räkmacka till förrätt, men bara ägg och räkor för min del. Huvudrätten åt jag samma som de andra, rostbiff, grillad kyckling och sallad, men uteslöt potatisgratängen. Sen blev det efterrätt; päron med glass och grädde, då jag bara fick titta på ;o) Inte alls jobbigt faktiskt, jag var så mätt redan. En stund senare tårta och då fixade jag till ett stort fluff av hy-pro vanilj med hallon och rostat bovete istället :oP Ljuvligt! Senare på kvällen åkte även godisskålen fram men jag kan ärligt säga att jag var inte det minsta sugen. Jag var helt galet trött och satt och halvsov i fåtöljen... Torsdag, fredag och lördag hade jag verkligen energinivån nere vid fotknölarna och jag somnade så fort jag satte mig till ro. Nu är jag tack och lov piggare igen! Gårdagens gympass kändes helt underbart! Jag hade verkligen saknat gymmet och glädjen spreds i hela kroppen när jag fick komma dit och lyfta vikterna igen :oD Motivationen som legat lite i dvala under vilan var plötsligt på topp! Blev inte ens sugen på Calles kanelbulle i bilen på hemvägen ;o) Nu är det verkligen fokus på målet!!!

Bjuder på några bilder från gårdagens långa, uppfriskande morgonpromenad i Vänersborg. Bilder från gymmet kommer senare.



9 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt att du alltid återkommer med ett lass entusiasm och smittande energi i dina måndagsbloggar. Måste betyda att du gör något rätt på helgen! Det är ju en svår balans mellan återhämtning och att hinna med alla "måsten".
Själv tycker jag i alla fall att en bra vecka börjar med ett tungt styrkepass - idag bröst-axlar.
Tack för dragremstipset!
//Anna

Lina Johansson sa...

Ja helgerna är underbara!!! Då hinner man ta det lite lugnt och göra det man annars inte hinner med men gärna vill.
Kör hårt i gymmet ikväll!

Anonym sa...

hej lina! tänkte fråga, tar du något innan dina morgonpass, eller kör du på helt tom mage? Jag brukar köra 45-60 crosstrainer, då har jag bara tagit 2st omega 3 kapslar och koffeintablett. Mitt mål är att gå ner i vikt, tränar även i gymmet :-P
/Nina/

Lina Johansson sa...

Någon typ av koffeintabletter och amninosyror tar jag alltid innan.
Mvh Lina

Anonym sa...

hejsan! jag hittade din blogg för bara någon dag sedan och tycker det är rätt roligt att läsa om din träning. jag går på skidgymnasie, har dock haft otur med en massa sjukdomar, men vet hur träning fungerar. men jag har några frågor, hur orkar du träna när du går på diet? måste vara rätt så jobbigt! är alla dina konditionspass lågintensiva? inga intervaller eller liknanade? sedan en privat fråga, du behöver såklart inte svara på den, men har du ngn mens när du har sådan låg fettprocent? en sista fråga, hur tränar du i gymmet? få rep och tunga vikter, eller många rep o lätt vikter? haha, nu har jag bombat ihjäl dig med frågor :) men ha det så bra! lycka till med tävlingarna :)
/emma

liza sa...

härligt o höra att du blivit bättre tjejen...Verkligen otur att bli sjuk såhär innan tävling.. ja har själv dragit på mig ngt som inte riktigt vill bryta ut...
snart e de dax..=)
keep it up=)

Lina Johansson sa...

Emma: Välkommen hit ;o)
Självklart är det jobbigt, men har man ett mål så har man det att kämpa mot hela tiden. Jag tycker det är grymt motiverande att träna med en tävling i sikte! Spännande att se hur man kan pressa sig själv och klara saker man inte trodde var möjligt =o)
Intervaller kör jag i stort sett aldrig, det sliter för mycket och jag hinner inte återhämta mig tillräckligt då. När jag springer blir det snarare medel-högintensivt, men oftast kör jag låg-medel eftersom jag tränar på tom mage alternativt med väldigt energi. Mens har jag inte, men mina p-piller bidrar mycket till det även när jag inte går på diet. I gymmet kör jag så tungt jag kan, oftast 3-4 set och 8-12 reps.
Tack ska du ha och krya på dig!

Liza: Usch ja! Hopaps du slipper undan! Nu är det nära!!! =)

Daniel Lindqvist sa...

Härliga promenader =)
Formen ser kanon ut! Kämpa på nu sista biten!

// Danne

Lina Johansson sa...

Tack Daniel! Jag ska kämpa in i det sista!