Annons

söndag, oktober 19, 2008

Superwoman!

Det blev ett rätt så bra benpass igår måste jag säga, så skönt att träna med extra kolhydrater i kroppen! Vi struntade i att gå ut och äta sen, utan fixade god mat hemma istället. Riktigt mysigt! Sen slocknade vi innan filmen var slut båda två ;o)

Idag gav jag mig ut i det fina vädret för att köra min morgoncardio. Jag satte inte upp något mål, ville först känna efter hur kroppen mådde idag. Promenerade 15 min och sen började jag jogga. Lite tungt precis i början men sen hade jag plötsligt hur mycket energi som helst och det var så härligt att springa! En skön känsla i hela kroppen, bortsett från en lite öm höft. Sen vände jag hemåt och fick kämpa lite extra då det är lite lätt uppförslutning. Jag sprang på så gott jag kunde, den första halvtimmen kändes rätt lätt, men sen blev det tyngre. Jag ville inte ge upp, minst 45 min ska jag springa. Ska jag ta en omväg hem så jag kan springa en timme? Ja, jag testar... Kroppen som tidigare kokade av värme började bli kall av all svetten och blåsten, men jag kämpade på. Jag skulle klara en timme. Och det gjorde jag såklart! Spurtade till och med uppför den sista backen allt vad jag kunde innan jag sänkte tempot och varvade ner med att gå några minuter. Totalt tog passet 84 min och jag lyckades bränna 738 kcal. Jag är så otroligt nöjd och glad!

Men det är inte mig själv jag syftar på med dagens rubrik. Under min löpning idag hade jag en riktig superwoman i tankarna. En grym idrottskvinna med topp-meriter i både löpning och bodyfitness, hon fick sin andra underbara dotter för mindre än ett år sedan och hon är en av de mest ödmjuka människor jag känner. I natt sprang hon VM i 24-timmars löpning, lyckades avverka 19 mil och är därmed bäst i Norden och en av de 20 bästa i Världen! Det går inte att förstå vilken otrolig prestation detta är. Så ofattbart imponerande! Åsa Hällstorp, du är helt sanslöst bra!

Världens bästa Åsa!
Familjen Hällstorps träningsjournal hittar ni här.

1 kommentar:

Karin sa...

Hej! Är nyfiken på hur intensivt du kör på dina morgonspinningpass? Är det som en powerwalk ungefär eller kanske jogg?