Annons

tisdag, oktober 07, 2008

Stressad

Under gårdagens 100 min spinning flög tiden bara iväg. Rätt sjukt egentligen att man inte blir alldeles galet uttråkad av att sitta där och bara trampa på samma ställe i mer än 1½ timme! Men det varierar vill jag lova... Idag var det lite mer långtråkigt, men jag gjorde ändå ett riktigt bra pass och det blev 90 min morgonspinning idag. Lite seg i början men sen gick det undan, energin finns där än :o)

Jag känner av en del negativ stress nu och det gillar jag inte riktigt. Stress över att hinna i riktigt bra form, stress över en massa jobbgrejer som ska hinnas med... På fredag disputerar min närmaste kollega och det blir såklart stor fest på kvällen. Jag ska givetvis dit och det ska bli jättetrevligt, men visst har man lite ångest för maten... Lär väl knappast bli av det nyttigaste slaget, men det får helt enkelt gå för den här gången. Jag kan väl låta bli det allra värsta och blir jag hungrig så får jag smita in på toaletten och käka lite protein ;o) Sen är det ju klädseln också, jag vette sjutton vad jag ska ha på mig och inte hinner jag köpa något nytt heller. Gaaahhh!

Ja, det är mycket som ska hinnas med denna veckan. Idag ska jag jobba, laga kyckling och köra ännu mera cardio. Helst hinna koppla av lite ikväll också och bli av med den värsta stressen. Phuu...

Riktigt såhär illa är det inte ;o)

4 kommentarer:

Emma sa...

Kikade in här och vill bara lämna lite fotspår efter mig :)

Lina Johansson sa...

Det får du så gärna ;o)

Anonym sa...

Vill bara säga att du är duktigt motiverad och verkar ha en bra självdiciplin. Det är riktigt imponerande men framförallt motiverande. Tänk om jag hade haft en fjärdedel av din drive då hade jag varit sjukt snygg nu :)

Själv har jag precis kommit igång med regelbunden träning och tycker att det såå kul. Mitt största problem är maten, vad, när och hur mycket som kan vara lämpligt. Men man lär sig väl med tiden kan jag tänka.

Go Girl!/ Kia

Lina Johansson sa...

Tack ska du ha Kia! Det är bra mycket lättare att motivera sig när man har ett så tydligt mål framför sig.
Härligt att du har kommit igång med träningen och tycker att det är kul! Precis, man lär sig med tiden. Håll dig till bra mat och ät ordentligt så märker du vad din kropp behöver och vad du mår bra av.
Lycka till!
Lina