Annons

fredag, oktober 17, 2008

Solsken och freeedag!

Känns ju hur skönt som helst! Resultaten av mitt labbande de senaste dagarna såg bra ut så jag kan pusta ut. Nu ska vi bara invänta analysen och hoppas på att den visar nåt spännande :o)

Ryggpasset igår gick inget vidare. Borde ha lärt mig vid det här laget att det inte blir bra att träna rygg så nära inpå akupunkturen. Det gör alltid ont i musklerna jag fått nålar i då, och jag kan inte ta i ordentligt. Dessutom var både energin och motivationen låg. Men men...
Min höft är fortfarande ordentligt sliten av all cardio, känns som det kvittar vilken träningsform jag väljer. Höger gluteus medius eller om det är minimus, är konstant spänd och höftböjaren öm. Jag tror jag måste lugna mig lite och dra ner på de riktigt långa passen. 60 min morgonspinning fick räcka idag och det funkade ganska bra. Pocketboken är min räddning från att bli helt uttråkad ;o) Snart dags att börja på en ny.

Nu börjar det närma sig lunch och jag får väl passa på att gå ut en stund i det underbara vädret innan jag äter. Igår blev det 30 min, kör nog samma runda idag igen. Jag ser verkligen fram emot en lugn och skön helg med min älskling, som förövrigt fyller år på söndag ;o)

Hoppas ni får en riktigt fin fredag ni också, och trevlig helg!

Morgonpromenad i ett somrigt Vänersborg

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur fungerar det att läsa medan du spinner? Klarar du att holda pulsen hög?

Lina Johansson sa...

Jag kör bara medeltempo när jag spinner så det är inga problem att hålla pulsen kring 130 som är mitt mål.