Annons

onsdag, oktober 29, 2008

So much to do and so little time...

Tränar, jobbar, tränar, sover... Just nu har jag mycket att göra både på jobbet och på min så kallade fritid. Tiden bara rusar iväg och jag hinner knappt med känns det som. Många bollar i luften att hålla reda på! Phuu... Kommer bli några intensiva dagar nu, ska bl.a. ha en progress report på jobbet på tisdag så jag har en massa att förbereda. Sen kan jag nog pusta ut lite.

Förutom att det går i ett och jag känner mig sådär lagom stressad så känns det bra. Jag känner mig relativt pigg och på gott humör, och det känns som att formen är på väg :O)
Rygg och 20 min crosstraining igår kväll gick bra! 90 min morgonspinning idag funkade fint det också, BODY höll mig sällskap idag ;o)

6 kommentarer:

Frida sa...

Hur tusan kan du spinna och läsa samtidigt?! Du måste ju vara superduktig! Jag är jäkligt impad! ;)

Hoppas du kan pressa in en vilodag snart. Verkar som att du skulle behöva det.

Kämpa på!

Anonym sa...

Hej!
Jag har problem med att ju me rjag tränar dessto "tjockare" blir jag.. Ok att man går upp i muskelmassa men jag lägger på mig mer fett. Jag kör spinning eller pump 6 dagar i veckan. Äter en Rågform med ett skivat ägg till frukost och sen rostade grönsaker och kött till lunch och middag. Däremellan en bar med 200 kcl och kanske en frukt.. Men ändå så går jag upp- Klart att jag syndar ibland men det borde jag väl ha utrymme för?

Sonja sa...

God morgon Lina!
du är superduktigt och grymt! snart kommer det bättre tider!!
håll ut!
skickar energi till dig! har en super torsdag trots jobbet, haha!
kram, Sonja

Lina Johansson sa...

Frida: haha ;o)
Det känns bättre nu, tack för din omtanke!

Anonym: Jadu, det beror ju helt på hur mycket du syndar. Det bästa du kan göra är att vara helt ärlig mot dig själv och skriva ner precis ALLT du äter och dricker under en veckas tid och sen titta över det ordentligt. Om du får i dig mindre energi än du faktiskt gör av med så är det omöjligt att gå upp i vikt.

Sonja: Tack tjejen ;o)
Jag såg förresten att det inte alls är sucralos utan aspartam i hy-pro!

Mvh Lina

Anonym sa...

Linda- Ja jag vet. Enkel matte borde det ju vara. :) Hur tycker du att man ska äta om man tränar varje dag normala pass på morgonen. Vad ska man äta till frukost, ska man t en frukt på förmiddagen och en på eftermiddagen? Ska man äta pasta/bulgur m.m till lunch eller till både lunch och middag? ad tycker du och vad är din ståndpunkt i frågan?

Lina Johansson sa...

Personligen anser jag att de flesta äter på tok för mycket kolhydrater. Jag skulle aldrig kunna förbättra formen eller ens behålla den om jag åt stora portioner pasta, ris eller liknande till lunch och middag, samt en massa bröd och annat som ingår i en vanlig Svensson-diet. En frukt och något proteinrikt är bra som mellanmål.
Du får prova dig fram tills du hittar något som både din kropp och knopp mår bra av.
Lycka till!