Annons

måndag, oktober 13, 2008

Phuuu...

Då var det måndag igen och idag var det verkligen segt att komma ur sängen. Minns inte ens att klockan hade ringt när jag vaknade en halvtimme senare... 80 min morgonspinning blev det och herrejesus vad segt det var! Tog mig över en timme att vakna och det blev ett minst sagt mesigt tempo idag. Men men, man kan inte prestera på topp alltid. Ibland får man bara va glad för att man tog sig igenom passet.


Jag kom aldrig längre än att rita mönster till bikinitrosorna igår. Att skissa är nog tusan det svåraste med hela processen tycker jag. Borde gått någon kurs i det ;o) Men nu blir det till att provsy en svart trosa så snart som möjligt (vill ändå byta ut den jag har), sen går jag vidare med den färgade bikinin och därefter det svåraste - baddräkten. Bikini-BHn är enklast av allt för där klär jag bara om en vanlig trekants-bikini. Det finns bilder från förra årets dräkter här.

Nu jobb, och sen ikväll ska jag försöka hinna med både cardio, laga kyckling och börja sy...

7 kommentarer:

Sonja sa...

usch, Lina, du kämpar så bra!!! jag hade väll dött på den tiden, efter så mkt cardio och så lång diet, fast jag är inte en som ger sig direkt.
men jag måste fråga dig nåt: har läst nu många fitnessbloggar oxo från de som vann nyligen i västerås osv. de verkar göra inte så mkt cardio som du gör? har du svårt att förbränner fett eller vill du bara 'skynda långsamt', i.e. att du hellre äter mer och gör mer förbränning?
och måste man sy sina dräkter själv?
kram och har en bra dag, fast det är måndag;)
Sonja

Lina Johansson sa...

Tack! Jag gör så gott jag kan ;o)
Nu vet jag inte riktigt vilka andra du syftar på, men jag tror de flesta är mer eller mindre tvungna att köra väldigt mycket cardio för att komma i tävlingsform. Sen kanske inte alla andra redovisar all sin träning som jag gör. Jag äter väldigt lite OCH tränar mycket, det är tyvärr det som krävs.
Nej man måste inte sy själv, men jag vill det :o)
Tack detsamma!
Kram Lina

Sonja sa...

hej Lina, tack för svaret! jag menade några tjejer som tävlar oxo, Erika Anderson, Stina Telhammar osv. visst, de kanske skriver om det, men jag hade intrycket att du kör extra hårt.
jag vet att det krävs och kan verkligen bara beundrar det!
kram, Sonja

Lina Johansson sa...

Okej. Det kan tänkas att de inte behöver köra riktigt så mycket som mig eftersom de har mer muskler som hjälper till att bränna ;o) Jag är ju inte direkt någon biff, haha.

Anonym sa...

Det var fina dräkter du hade förut, så dessa kommer säkert bli ännu bättre!

Jag har en liten fråga angående fettförbrännande preparat (typ: Diet Fuel, Lean, koffeintabletter osv). Är det något du använder dig av och tycker du att det fungerar?
För tillfället äter jag CLA kapslar, tränar och äter vettigt, men skulle vilja ha något som kan hjälpa till med den sista knuffen.

Tacksam för svar/ Sara

christoffer sa...

Hejhej, hittade inte någon adress där jag kunde nå dig personligen så jag lämnar en kommentar här.
Tyvärr lever vi i ett sjukt samhälle där det finns sjuka människor och nu när mörkret faller tidigare är det många, framför allt tjejer men även killar som är oroliga eller som till och med inte vågar gå hem ensam i mörkret med rädslan över att bli överfallna. Tillsammans går det att stoppa det gäller bara att vi alla sammarbetar.
Jag tänkte därför ta din hjälp att ta upp kampen mot överfallen och be dig att tipsa om; www.staysafe.se.
Hör gärna av dig om du vill ha mer info eller om du vill testa en produkt.

MVH Christoffer

Lina Johansson sa...

Sara: Tack, vi får hoppas på det ;o)
Jag använder i princip de du nämner men det är självklart jättesvårt att veta om de har någon effekt. De enda man kan känna effekten av är de som är uppiggande, och då kan jag rekommendera "Ripped caps" från WNT, eller "Lean" från Fairing, de gillar jag.

Christoffer: Jag kan absolut tänka mig att testa någon av era produkter och tipsa om er sida!

Mvh Lina