Annons

onsdag, oktober 08, 2008

På väg nedåt

Gårdagens slit börjar ge sig tillkänna nu. Jag märker hur energidepåerna blir mindre och mindre och humöret svajjar lite extra. I morse var det rätt kämpigt och jag var helt slut efter mina 80 min morgonspinning. Hårdare träning och mindre mat är inte precis det kroppen längtar efter, men med målet i sikte så är det bara att ge allt nu :o) Om kroppen svarar så som jag hoppas så kanske jag till och med hinner trappa ner lite på tempot ett par veckor innan tävlingen. Det vore inte så dumt att bli av med alla stresshormoner och överskottsvätska!

Vätskan efter helgen är i stort sett borta nu, jag har gått ner 8 hg det senaste dygnet! Vikten ligger nu på 55,2 kg, lägsta vikten den här dieten är 54,9 kg. Jag borde kunna tappa några hekton till den här veckan, sen är det bara att fortsätta nedåt! 49,5 kg vägde jag in på sist och målet är hårdare, men kanske inte lättare för det, det beror ju på om jag lyckats öka nåt i muskelmassa under året. Blir spännande att se!

Jag har funderat en del på hur jag ska göra med lördagarna. Jag vill ju gärna kunna fortsätta med de härliga hotellfrukostarna och kanske sushi eller nåt annat gott, men frågan är om jag kan det. Kanske inte varje vecka i alla fall. Det är lätt hänt att energiintaget blir betydligt högre än man planerat och då får man ju också slita desto hårdare sen... Men en dag i veckan behöver jag få släppa lite på reglerna, det är extremt jobbigt för psyket annars. Denna veckan blir det som sagt disputationsfest på fredagen så jag får nog hålla mig till dietmaten på lördag. Kanske lite extra, det beror på veckans resultat. Tänkte att jag skulle sätta igång med att sy mina nya dräkter i helgen :o)

4 kommentarer:

Linda-Marie sa...

Hej:-)

Roligt att träffas en liten snabbis i helgen, fast jag inte va helt med;-) Kör nu hårt, du fixar detta.-) det här med ätardagarna håller jag med dig om, det är någonting man behöver för att klara av dieten...sedan är det ju precis som du säger..formen får avgöra:-) sköt om dig! KRAM

Lina Johansson sa...

Ja det var kul att träffa dig också tjejen! Du var så fin så!!! Och din pizza du, den såg inte dum ut :oP

Men nu jäklar ska jag kämpa!!!
KRAMEN!

Linda-Marie sa...

Tack sötnos och jag vet att du kämpar..det syns:-)Ja du den pizzan var fantastisk god:-O ovh så orkade jag bara halva:-( undra vad det kan bero på;-) Vi höres!
BAMSEKRAMAR!

Lina Johansson sa...

Hihi ;o) Det gör vi gumman! Ha det så gott!
Kram