Annons

måndag, oktober 20, 2008

Puls

Efter ett flertal försök lyckades jag till slut få till en bikinitrosa igår ;o) Fick rita om mönstret flera gånger innan det blev bra, men nu så! Den svarta är klar, så nu är det bara att fortsätta med resten, det roliga! =o) Baddräkten är klurig som sjutton att rita upp!

Idag blev det 70 min morgonspinning och jag kände mig riktigt pigg och laddad så fort jag kom igång. Härligt!!! Många undrar vilken intensitet jag håller under mina morgonpass. Jag har själv satt upp som mål att försöka hålla pulsen kring 130 när jag kör spinning. Det känns ansträngande men ändå inte för jobbigt. Vissa dagar har jag jättesvårt att hålla mig däröver, men som idag när jag hade gott om energi, då låg jag kring 140 en stor del av tiden. Finns energin där då kör jag på helt enkelt ;o) När jag powerwalkar brukar jag ligga strax över 100 och när jag joggar kring 155.

Hela denna veckan är det kurs i biostatistik som gäller, snart slut på rasten...

9 kommentarer:

Harry sa...

Det är mer intressant att veta hur många % av max du kör efter som vi alla är olika har olika max puls. Själv så ligger jag på 168 så att köra ett morgonpass med en puls på 155 är ingen hitt för mig!

Lycka till med träningen!

Jossan sa...

GUD vad duktig du är och fixar och dolar med dräkterna!!!

Ha en skön kväll

KRAM

Sabina sa...

Hej!! Gillar din blogg starkt, du är grymt inspirerande! Det skulle va kul om du lag upp lite träningsbilder. vilka magövning brukar du göra. Ha en bra dag!!!

Malin sa...

Är det inte trist att trampa i vardagsrummet? Vad tittar du på? Tv? Eller lyssnar du bara på musik...?

Lina Johansson sa...

Harry: Jo, förvisso, men jag använder mig aldrig av procenten, gillar siffrorna bättre. Du kan räkna själv om du vill, eftersom jag är 25 så är min maxpuls ca 195.

Jossan: Tack tjejen ;o) Det är klurigt men roligt!

Sabina: Tack, roligt att höra!
Just nu känner jag inte att jag har tid eller lust att fota under träningspassen. Kör de vanliga magövningarna ;o)

Malin: Visst kan det bli långtråkigt, men vill man bli fin får man lida pin ;o) Lyssnar alltid på peppande musik och ibland läser jag en bok också.

//Lina

jessica sa...

Hej!
Jag undra om du vet hur mycket mer effektiv träning det blir av att använda stavar när man powerwalkar? Jag har gjort det nu några gånger och man svettas betydligt mycket mera.

Lina Johansson sa...

Jag har själv aldrig testat stavar, men självklart är det mer ansträngande och bränner således mer.

Sofy sa...

Bra jobbat tjejen! Det närmar sig!!!

Lina Johansson sa...

Tack Sofy, det gör det ;o)