Annons

söndag, oktober 26, 2008

Out of focus...

Igår var en jobbig dag. Jag hade absolut ingen motivation till vare sig träning eller diet, orkade inte bry mig. Skulle kört ett benpass, men så blev det inte. Ingen kvällscardio som jag skulle gjort istället heller. Och någon dietmat med små höjningar blev det inte heller. Som sagt, igår var en dag då jag verkligen inte orkade bry mig. Hade i alla fall en ganska mysig dag med älsklingen, åt en god frukost och sen sushi :o) Sydde nästan klart min bikini-BH sen på kvällen också. Håller på med trosan nu men maskinen bråkar med mig...

Hade ångest över gårdagen imorse, men efter 90 min morgonspinning med en massa ny peppande musik så kändes det bra igen. Efter passet blev det frukost i soffan framför Sex and the city-filmen som vi inte orkade se igår. Riktigt mysigt att ligga och slappa framför en bra film när det är sånt här skitväder ute. Idag är en sån dag jag bara vill gå hemma i mysisarna och pyssla. Sitter som sagt och syr mina dräkter nu och sen ska det väl lagas lite mat också. Tänker inte förstöra den här dagen med att ge mig ut i skitvädret för att ta mig till gymmet och träna, det får bli ett spinningpass till sen istället.

Jag har kommit på något nytt att lyxa till proteinfluffisarna med - rostat bovete. Superenkelt, och riktigt krispigt och gott :oP Precis det där frasiga jag ville ha! Jag täckte bara en plåt med helt bovete och rostade det i ca 80 grader i ungefär 90 min.

Fick lite mer påfyllning från styrkadirekt i fredags :o)


Klicka på bilden så kan ni se näringsvärdena för de olika Hy-pro smakerna. Det står på tyska, men även jag som aldrig läst tyska förstår det mesta.

12 kommentarer:

Ulrika sa...

Det är nog helt ok med en off dag här och där om man behöver det. Kanske är bättre att ha en helt off dag och sedan ha kraft och motivation att köra på för fullt än att man går lite på halvfart hela tiden?

Själv har jag en liiiten antikänsla idag eftersom min stomi verkar ha ett nytt oväntat utseende varje gång jag skall byta. Blir till att ringa stomisköterskan i morgon och kolla med henne. Better safe than sorry liksom. Trist bara att det skall hålla på och krångla när man bara vill att allt skall funka smidigt så man kan koncentrera sig på annat. För annars är jag helnöjd med själva konceptet att ha stomi.

Ha en fortsatt skön söndag!

Kram!

Sonja sa...

Hje Lina, bra ide med bilden! tyvärrkunde jag inte ser allt men kunde läsa allt, jag är från tyskland :)
oroa dig inte, du är visst okej med en hängig dag. jag tycker att ni som tävlar är otrolig disciplinerat och sliter och jobbar, då är det väl inte förvånansvärt att har en dålig dag. det är ju inte bar påfrestande för kroppen utan oxo för psyket.
jag buger här, tycker du är otroligt!
kämpar på, snart står du på scen och allt jobb kan beundras:)

skickar ännu mer energi!!!
Sonja

Jossan sa...

Ny dag nya tag gumman!!=D

Hoppas du får en kanon dag och jag passar även på att skicka lite energi till dig.

Bamse kram

Anonym sa...

Hej Lina!
Alltid roligt o se vad du beställer o lära sig sjäv :) Tänkte fråga hur mkt du tar av L-glutamin och anabolic caps? Tar du det innan din spinning på morgonen? Jag har bcaa kapslar från ON, men känner att jag kanske hade velat pröva ngt nytt!
Kämpa på nu, du e otroligt duktig med allt!
Ha en bra måndag! Mvh Anna

Lina Johansson sa...

Ulrika: Jo, jag tror nog också det är rätt bra att ta en off-dag någon gång då och då för att ladda batterierna.
Hoppas allt är som det ska med stomin, förstår att det känns lite oroligt nu i början.
Ha en finfin dag!

Sonja: Tack ska du ha! Visst är det jobbigt både för kroppen och psyket så det är nog inte fel att ta en dag off ibland. Ser fram emot tävlingen nu, det ska bli riktigt roligt! Gäller bara att slita hela vägen som är kvar så jag kan vara nöjd med formen också!

Jossan: Absolut ;o) Tack vännen!!!

Anna: Jag brukar ta ca 4 st BCAA innan passen och ibland tar jag lite glutamin också.
Tack ska du ha!


Kramar till er alla!!!

Anonym sa...

Hej!
Jag pratade med Jens på styrkadirekt och han hänvisade till dig. Jag undrar nämligen om Hy-pro 85 är bra för laktosintoleranta? Jag kan äta farrings produkter som är låg laktos. Har du någon input? /Viktoria

Lasse sa...

Oj oj! Det där måste ju kosta en slant! =) Men enligt bilderna, verkar det ju vara värt de! =) Rolig blogg btw!

Lina Johansson sa...

Viktoria: Okej :o) Jag kan inte svaret såhär på rak arm...Det bör inte vara några problem med tanke på det låga kolhydratsinnehållet i hy-pro, men jag kan inte lova något. Ska kolla på förpackningarna när jag kommer hem och se om där står något mer!

Lasse: Hihi, jo det går en del kosttillskott här hemma ;o) Men hy-pro är fantastiskt gott!
Tack ska du ha :o)

Anonym sa...

Linda, tack för att du kollar, jag är verkligen super sugen på att prova något nytt pulver och jag har hört att Hy-pro ska vara så bra, desutom ett riktigt plus att det finns så många smaker. Vilka smaker är godast? Jag ska i vart fall ha vanilj för jag kör alltid pulver, naturell laktosfri yoghurt och något fryst bäsr eller frukt i och då är vanilj neutralt och bra. /Viktoria

Lina Johansson sa...

Så lite så ;o)
Det står inget specifikt om laktos på paketen, men det är bara ca 1g kolhydrater per portion så det bör absolut inte vara någon fara för dig.
Vanilj är toppen, den kör jag med varje dag på min gröt. Lemon-quark är en annan riktig favorit! Blueberry-vanilla och cinnamon-oatmeal är också goda! Egentligen är det ingen av smakerna jag testat som jag inte gillar faktiskt!
Mvh Lina

Marie sa...

Hejsan!
Riktigt inspirerande blogg av en tjej med brinnande vilja och engagemang! Men, jag har en fundering som du gärna får svara på OM och när du har tid och ork.

Hy-pro-protein innehåller 4 proteinkomponenter. Finner inte någonstans vad dessa består av. Förmodar att det handlar om animaliskt protein eftersom de inte är vegetabiliska..? Har du något humm om det? En grabb på Styrkadirekt pratade om att en "Lina" kanske visste!

Mvh
Marie

Lina Johansson sa...

Åh tack, det var roligt att höra! :o)
Hihi, ja det ska jag väl kunna hjälpa dig med. Hy-pro består av 3 olika sorters mjölkprotein; kasein, vassleisolat och vasslekoncentrat, samt äggprotein.
Mvh Lina