Annons

måndag, oktober 27, 2008

Nya tag!

Jag hade en sån skön dag igår! Att skippa gymmet och istället hålla mig hemma och mysa hela dagen var precis vad jag behövde! Jag ägnade en stor del av dagen åt att sy klart min bikini till sista ronden. Nu återstår bara att sy i lite spännen och sen det roligaste av allt - att dekorera den med swarovskis :o) Men först blir det till att ta tag i baddräkten...

Två spinningpass blev det igår, ett 90 min på morgonen och ett 60 min på kvällen. Kändes bra! Ny musik gör så otroligt mycket för motivationen! Idag hade jag tänkt mig ett 90 min pass, men eftersom jag försov mig en hel timme och vaknade med min mobil i handen när Calles ringde, så fick det räcka med 45 min morgonspinning. Störigt, men det är sånt som händer. Hoppade av en hållplats tidigare för att få en liten extra promenad innan jobbet, sen blir det nog en runda på lunchen också. Ikväll får jag ta mig till gymmet själv och köra axlar, mage samt cardio. Calle ska träna karate istället ;o)

Ps, min första artikel är ute på nätet nu :o) Ni kan läsa abstract här. Dags att sätta sig in i allt jobb nu igen efter förra veckans kurs. Phuu...


Hoppas ni får en bra start på veckan!

9 kommentarer:

Sonja sa...

Hej Lina, trevlig måndag ska du har.
grattis till artikeln, mycket kinesiska för mig, haha, är inte så van med genetiken...

har det gott!
Sonja

Anonym sa...

Va duktig du är gumman :o)
bara att köra på så är det snart över :o) veckan efter är det till och med Lucia firande .
Imponerad att du syr själv !!!!WOW
Skickar massor avbamse kramar från mig !!!
kram
Vanni

Lina Johansson sa...

Sonja: Hihi, tack ska du ha ;o)

Vanni: Tack vännen!!! Just nu vill jag bara få känna att formen är där den ska så man kan va lugn. För jag ser verkligen fram emot att tävla igen!
KRAAAM!

Anonym sa...

Ja många bra namn i vår line kommer nog blir en lång line upp den här året. känns riktig skoj .

kram Vanni

Lina Johansson sa...

Verkligen! Det här kommer bli grymt spännande :oD

Kram på dej!

Anonym sa...

Coolt Lina!

Visfatin - inte hört talas om förut. Mycket händer när man är borta från fältet en stund (har själv tittat lite grann på adiponectin). Häftigt att visfatin verkar binda till insulinreceptorn. Det kommer komma mer sånt.

Hälsningar från Göran i Uppsala
PS. Det blev ingen resa söderöver för inhandladet av en Pulse spinncykel, men det fungerar bra ändå här i motionsrummet på BMC :o)

Lina Johansson sa...

Göran: Hehe, ja det händer saker hela tiden i forskningsvärlden ;o)
Skönt att kunna träna på BMC!

Anonym sa...

För ett källargym som det tar en minut att ta sig till och till en kostnad av 100 kr per år, så går det inte att klaga :o)

Håller tummarna för ditt tävlande!

/Göran

Lina Johansson sa...

Hihi, ja då tar man vad man får liksom!

Tack ska du ha!