Annons

torsdag, oktober 23, 2008

Nya smaker på Hy-Pro!


Nu har det kommit fler smaker på Hy-Pro hos Styrkadirekt! Jag kan verkligen rekommendera lemon-quark som sagt! Cinnamon-oatmeal smakade jag först igår och den var faktiskt inte alls dum! Smakar ju gröt, hihi ;o)
Cocos och pistage har jag själv inte smakat, men det kanske är nåt ni gillar?

Näringsvärdet varierar lite mellan smakerna, för vaniljsmaken är det per 100g pulver:
365 kcal
86 g protein
2 g kolhydrater
1,5 g fett

Hy-pro är ett proteinpulver som till största delen är baserat på kasein, dvs långsamt mjölkprotein som får en tjockare konsistens än vanligt snabbt vassle. Passar bra till mellanmål eller innan man går och lägger sig.
Jag vispar upp 30g pulver med ca 2 dl vatten med elvispen till en härlig proteinkräm (mjölk blir såklart lite godare men nu är det ju diet...) Sen brukar jag lyxa till det med frysta hallon eller nötter. Vaniljsmaken har jag på min pepparkaksgröt med hallon varje morgon. Ljuvligt!!!
Har man ingen elvisp till hands så går det precis lika bra att bara röra ut det med en sked, men då blir det inte lika fluffigt såklart ;o)

5 kommentarer:

Sonja sa...

Hej Lina, hoppas du har det gott. kanel-havregryn låter gott!! tyvärr finns det inga innehållsförteckningar på styrkadirekt vad hypro innehåller för andra ämnen. men du vet det kanske, är det sucralose eller nån annat sötningsmedel?
tack!
har en kanondag!!! jag ska piska ben nu, haha.
Sonja

Lina Johansson sa...

Nu har jag inte något paket här som jag kan titta på, men om jag minns rätt så är det sucralose de är sötade med ja.
Hoppas benpasset gick bra!
Mvh Lina

Sonja sa...

Tack, Lina. sucralos är tyvärr inte min grej...men jag kanske provar ändå. kanel-grötsmaken låter ju spännande.
jo, benpasset gick hyfsat bra, nu har jag träningsvärk i båda extremiteter,haha..
Sonja

Anonym sa...

när du säger pepparkaksgröt, var äre för gröt du äter då? o menar du att du bara lägger på nån pepparkaks krydda?

Lina Johansson sa...

Havregrynsgröt med pepparkakskrydda på :oP