Annons

lördag, oktober 18, 2008

Lördag

Då var det lördag igen och dags för att kontrollera veckans framsteg. Jag trodde inte jag skulle få några bra resultat den här veckan trots mycket slit, har nämligen känt mig extra vätskig hela veckan. Men det blev bra ändå! Morgonvikten är nu 54,4 kg och måtten hade minskat totalt 3,5 cm :o) Det hårda jobbet lönar sig!!!


Fick ett trevligt paket från styrkadirekt igår, bla nya provsmaker av Hy-pro och Pro-plex. Hy-pro lemon-quark blev min nya favorit på direkten! Smakar otroligt fräscht, påminner om sån där citronkräm man har i bakverk :oP Fluffade upp det med elvispen och blandade i krossade frysta hallon och lite valnötter, rena drömmen!
Just nu får man 2 burkar kreatin på köpet på alla ordrar!


Christoffer på Staysafe.se var snäll och skickade mig den här självförsvarssprayen. Det är inte alltid så trevligt att vara ute och gå ensam i mörkret, inte direkt så att man känner sig lugn och trygg... Den här lilla tuffingen kommer nu få göra mig sällskap under alla mina promenader! Gå in på sidan och kolla deras produkter ni också.


Idag blev det morgonpromenad (38+46 min) kombinerat med hotellfrukost framför brasan ;o) Riktigt härligt att få sitta där i värmen och njuta av en stor frukost!
Dags att röja lite här hemma nu, sen ett benpass. Ikväll ska vi ut och äta för att fira Calle :o) Myspys!

12 kommentarer:

Jossan sa...

Hej söt.
Åhhh fick ni oxå lite morgonlyx!!=D
De var du sååå värd!! Kämpar på bra vännen.

Ha en fin dag och ta hand om dina kära.
Kram

Lina Johansson sa...

Tack sötaste Jossan!
Stooor kram till dig!

Annika sa...

Hej, nu blev jag jättesugen på proteinpulver som smakar citronkräm, *vattnas i munnen*! Mmmm vad gott det lät! Måste nog få tag på sådant tror jag! Vad mysigt med hotelfrulle, vi tänkte satsa på det nästa vecka! Ha en jätteskön helg (trots lite regn och rusk)!

Lena sa...

Hej!

Gillar din blogg!
Liten fråga, efter att du pratat dig varm om Hy-Pro testade jag en påse, men jag blev jättebesviken, känns int som pulvret löser upp sig ordentligt, lite "knastrig" känsla i munnen, och jag pallar int med det! Går den att få bort? Jag tycker att jag blandar som tusan med mixerstaven, men icke. Ska det vara så? Isf måste jag byta sort, klarar verkligen int pulverkänslan!

Kram, Lena

Anonym sa...

Hej Lina!
Leter efter den smaken du skrev på HyPro.. Men hittar inte den på styrka direkt? Ha en bra helg!
Mvh Anna

Lina Johansson sa...

Annika: Hihi ;o) Hotellfrulle tycker jag absolut ni ska unna er, supermysigt!
Tack detsamma!

Lena: Tråkigt att du inte är nöjd. Själv har jag aldrig upplevt att det varit knastrigt eller pulvrigt på något vis. Hy-pro är det klart bästa kasein vi testat i både smak och konsistens.
Du kan ju testa att blanda det och sen låta stå en stund i kylen så att det mjukas upp ordentligt. Vet inte om du menar mixerstav, men jag använder snarare en visp. Vår ballongvisp har blivit dålig så nu kör jag med vanlig elvisp och det blir jättebra.

Anna: Den finns inte att köpa än, jag fick den på prov.
Tack detsamma!

Kram Lina

Anonym sa...

Hej,
Håller delvis med om att lagom mycket jobb distraherar från hungerskänslor, i värsta fall glömmer man bort att äta.
Jag forskar inom epidemiologi med fokus på schizofreni och graviditetsrelaterade problem (konstig kombo, jag vet...). Torsdag-fredag var det schizofrenisällskap och jag höll en muntlig presentation; jobbigt innan, men skönt efteråt! Helt ok mat, med fin lunchbuffé och mandlar och frukt att knapra på i pausen.
Vad skönt att diet-kämpandet ger resultat, du kommer att göra succé!
/Anna

Ebba sa...

Kul med paket =) Hoppas att ni hade det mysigt igår! Kram

Lina Johansson sa...

Anna: Tack, vad gullig du är!
Skönt att presentationen gick bra, det är alltid nervöst och jobbigt innan. Låter intressant det du jobbar med!

Ebba: Det blev en lugn och skön hemmakväll, hur mysigt som helst ;o)
Kram på dig!

Lena sa...

Tack för tipset! Ska testa med kylen och elvispen. Vill helst bara äta "vanlig" mat, men har insett att det inte räcker, så nu letar jag efter det optimala tillskottet, tur att din blogg finns med massa tips!:-)

Therese sa...

Hej. Är intresserad av vad Hy-pro är. proteinpulver typ? som man vispar så det blir till vanilvisp-konsistens? och bara äter rakt av? Låter så gott när alla praatar om det. fundera på att beställa på styrkadirekt. vilken smak rekommenderar du?

Lina Johansson sa...

Ja, hy-pro är ett proteinpulver gjort på kasein (långsamt mjölkprotein). Bara att blanda med mjölk eller vatten.
Jag har vaniljsmaken på min gröt varje morgon, till mellan-/kvällsmål varierar jag mellan de andra.
Mvh Lina