Annons

torsdag, oktober 23, 2008

Happy-day!

Idag känner jag mig pigg och glad igen :o) Härligt när det vänder åt rätt håll sådär! Missade min vanliga buss men hade flyt och hann med en annan linje utan att behöva vänta i all evighet. Och solen skiner dessutom! Har ett sånt skönt pirr i kroppen, känner mig verkligen taggad igen! Känner för att köra riktigt hårt med träningen och dieten, har inte minsta sug efter några fler "ätardagar", inte ens frukostbuffé. Kommer bara att göra små höjningar av kolhydraterna resterande lördagar.

60 min morgonspinning blev det idag. Ett klart godkänt tempo och det kändes bra, trots en höft som fortfarande bråkar lite med mig. Ikväll är det dags för rygg och lite mera cardio.

Nu är det fika-dags! Tonfisksallad och grönt te :oP

5 kommentarer:

Ulrika sa...

Härligt med en bra dag!

Min dag är helt ok och det är jag väldigt tacksam för. Bara att kunna ta en promenad och få frisk luft och ljus och att sedan komma in i värmen och äta ett gott mellanmål... Underbart.


Kram!

Anonym sa...

hej lina! tänkte bara fråga dig, är inne på styrkadirekt o vill beställa nån bra proteinpulver som mellanmåls ersättning, den hy-pro som du använder skulle den funka som bra mellanmål? jag går på låg koldydrat kost. och hur många kalorier innehåller en portion? o vilken smak rekomenderar du? hoppas jag inte ställde för många frågor :-P

/nina

Lina Johansson sa...

Ulrika: Vad härligt att du också har en bra dag tjejen! Låter mysigt!
Kram!

Nina: Absolut! Hy-pro passar utmärkt som mellanmål eller kvällsmål. Per 100g är det ca 365 kcal, 86g protein, 2g kolhydrater, 1,5g fett. Jag brukar ta 30g pulver åt gången.
Min nya favorit är lemon-quark! Vanilj har jag alltid på gröten. Men jag tror nog de flesta smakar bra faktiskt. Välj de som låter godast i dina öron ;o)
Mvh Lina

Anonym sa...

Hej Lina,
Har även jag lockats av din Hy-pro "reklam", vanilj blev det för min del. Känns lagom neutralt och om jag gillar konsistensen blir det nog fler smaker.
Härligt att höra att du har så mycket energi. Själv dalar motivationen, men min teknik är att köra på ändå och inte bli alltför frustrerad när träningen inte går lika bra som vanligt.
Är grymt imponerad av din idoga morgoncykling. Du som tycks ha så mycket energi i ottan har aldrig funderat på att förlägga styrkan till morgontimmarna?
/Anna

Lina Johansson sa...

Hihi ;o) Hoppas du blir nöjd! I love it!

Nej, någon styrka blir det inte på morgonen, gymmet har inte öppet så tidigt och jag är inte så värst pigg heller faktiskt ;o) Jag bara gör det.
Tack ska du ha!
Fortsätt kämpa bara så ska du se att motivationen hittar tillbaka snart!