Annons

måndag, oktober 27, 2008

Effektiv träning!

Idag gick det verkligen undan på gymmet! Cyklade dit och körde mitt snabbaste och effektivaste axelpass någonsin, tog bara en kvart sen blev det ett step-pass! Lite snurrigt, men riktigt roligt var det! Cyklade hemåt igen, nöjd och glad med dagens träning :o)

Gjorde nyss en galen grej, jag anmälde mig till Göteborgsvarvet! Shit, haha. Tänkte att det kunde vara kul att utmana mig själv på ett annat sätt. Jag gillar att springa men har aldrig varit med i något lopp längre än 5 km förut. Ser fram emot det med lite skräckblandad förtjusning. Kan verkligen tänka mig att jag kommer få en riktig kick efteråt! För jag vet att jag kommer att klara det, om jag så får släpa mig själv över mållinjen ;o) Nu kan jag helt enkelt inte sluta med löpträningen efter tävlingen, nu har jag en STOR morot ;o) Det är kul med utmaningar!!!

Sängen kallar....

12 kommentarer:

Cicci sa...

Åh det låter kul med Gbg varvet! Själv funderar jag på nåt liknande eller sthlm marathon =P Som du säger så klarar man det men hur jobbigt det blir är en annan femma!

Nilla sa...

Modigt :-)Jag vill också köra halvmara nån gång men hittills har det bara blivit milen ett par gånger. Ska samla mod och kraft, hehe.
Hur orkar du spinna så länge förresten! Hittade nyligen en helt ok cykel i ett soprum (jag vet, men det var inget större fel på den fast den var lite sliten:)) och jag är halvdöd efter 30min!

carro sa...

Kul utmaning och roligt mål att sikta på:). Nu till min fråga: Vet du om man kommer kunna köpa HY-PRO pulver på Luciapokalen? Ska nämligen dit och kika på dig och alla andra imponerande tjejer. Kan man slippa fraktkostnader så är ju det välkommet tänkte jag.
Kämpa på:D

Anonym sa...

Hej tjejen! Var länge sedan jag skrev något men du ska veta att jag verkigen följer din blogg. Ska bli så kul att se dig på scen snart. Jag kommer vara på plats båda dagarna, ska jobba för WNT, men jag kommer absolut se body fitnessen :)

Kul att du ska springa varvet. Gjorde det själv första gången i år och ska springa till våren också, men blir fast :)

Kör på hårt nu sista biten in i mål!

Kram Linda Gustavsson

Lina Johansson sa...

Cicci: Kul! Ja nu blir det till att hålla i med löpträningen! =)

Nilla: Ska bli riktigt roligt med ett helt nytt mål!
Det beror ju såklart på vilken intensitet man håller. Jag brukar ha en medelpuls på 120-135 när jag kör mina spinningpass. Kan bli lite långtråkigt, men det funkar fint annars.

Carro: Absolut!
Nej tyvärr kommer styrkadirekt inte att finnas på plats i år, kanske nästa år. Men visst slipper man väl frakten om man beställer för över 500 kr, eller minns jag fel?
Roligt att du kommer och kikar!

Linda: Heeej!! Vad roligt att du håller koll på mig ;o) Och att du kommer och kikar på tävlingen! Har du själv några mer planer på att tävla?
Hihi, kan tänka mig att man blir fast ;o) Ska bli riktigt kul!
Det ska jag absolut göra!


KRAMAR!!!

Susann sa...

Låter härligt med Göteborgsvarvet. Lycka till :)

Lina Johansson sa...

TACK!

Malene sa...

Jag sprang Gbg-varvet i år med Catta (ploppa.blogg.se). Det var riktigt kul faktiskt. Vi funderar på 2009 också :-P
Kram

Sofy sa...

Åh vad skoj!!! Bra motivationshöjare, riktigt smart av dig! Håller tummarna att du håller dig frisk nu, du kan väl göra sama för mig, känner också en liten aning och fryser typ hela tiden. Usch!

Johanna sa...

Åh vad roligt :) Håller tummarna för att det kommer att gå bra för dig.. Kram Johanna

Lina Johansson sa...

Malene, Sofy, Johanna: Ja det ska bli spännande ;o)

Catarina sa...

Jag ska med springa :P
Gjorde det för första gången förra året
Det var super roligt :)