Annons

tisdag, oktober 21, 2008

Det närmar sig...

Med 1 månad kvar till sista anmälningsdag är vi redan uppe i 10 st i korta klassen. Då är det ändå många namn kvar som jag vet tänker ställa upp. Jag är övertygad om att vi kommer slå nytt rekord i antal deltagare i den korta klassen! Gissar på att vi blir runt 20 st :o) Här kan ni hålla koll på vilka som anmält sig till de olika tävlingarna under fitnessfestivalen.
Skitkul att sporten växer, men det innebär ju samtidigt tuffare konkurrens. Det är bara att spotta i nävarana och ge allt nu de sista veckorna! Jag tänker minsann inte nöja mig förrän jag är riktigt hård!

Framöver blir det cardio även efter styrkepassen. Började igår med 20 min löpning direkt efter ett effektivt och bra pass för axlar och mage. En trött och lite öm höftböjare bråkade med mig, men annars kändes det kanonbra! Svettigt som sjutton! För att skydda mina små muskler tar jag lite aminosyror mellan styrkan och cardion, sen blir det vassleprotein och riskakor efteråt.

Dagens morgonpass blev 75 min spinning. Höftböjaren var riktigt jobbig idag, men jag lyckades hålla ett ganska bra tempo ändå. Hoppas den ska bättra sig om jag låter bli lunchpromenaderna ett tag. På tal om det, dags för lunch nu ;o) Idag blir det laxfilé och massa grönsaker. Mums!

Missa inte Sydsvenskans reportage om Maria Andersson idag! Riktigt bra tycker jag! Och min lila baddräkt fick ju va med på ett hörn också ;o)

4 kommentarer:

Johanna Trulsson sa...

Är det din baddräkt som Maria har på bilden? :) Forsätt att kämpa tjejen, kommer du klara galant!

Lina Johansson sa...

Japp, det är jag som sytt den :o) Hade den på min förra tävling och sen köpte Mia den av mig. Det var den hon hade nu på SM.
Det ska jag absolut göra! Tack!

Ulrika sa...

Tänkte bara titta in och peppa lite. :)

Jag har haft så mycket nu kring min operation och inte mått bra efteråt så jag har inte orkat kolla några bloggar.

Hoppas allt går som smort. :)

Kram!

Lina Johansson sa...

Va gulligt av dig Ulrika! Tack!

Hoppas att allt kring operationen har gått bra och att du blir bättre och bättre!
Kram!