Annons

söndag, april 06, 2008

Veckans mat fixad

Det blev kyckling som vanligt, vilken fantasi man har alltså ;o) Men jag gillar ju det så varför inte. Och idag kom jag faktiskt på en helt ny smaksättning på den! Citron och purjolök, riktigt gott faktiskt! Annars blir det lätt att jag kör på curry varje gång och det kan ju bli lite enformigt.


Hackad purjolök och matvete.


Stek upp kycklingen (marinerad i lite soja, ca 1-1½ msk citronsaft, salt och svartpeppar) och rör sedan ner purjon.


1 paket 4% matlagningsgrädde hade jag i sen (till 2 kg kycklingfilé).


Och portionera upp till veckans luncher!

Nu ska vi ut och promenera i det härliga vårvädret =o)

5 kommentarer:

Jossan sa...

Det är så skönt när man fixat en massa lådor, sparar en massa tid under veckan=)

Anna sa...

Åh vad ambitiöst, jag borde också fixa veckans luncher. Bums!

Lina Johansson sa...

Jossan: Ja det är helt perfekt! Jag har hållt fast vid storkoken sen jag förjade med det under mina dieter. Så himla skönt att slippa luska ut vad man ska ha att äta varje dag. Bara att plocka fram ur frysen =)

Anna: Jag gör storkok var eller varannan söndag och har sen mat för hela veckan. Hur smidigt som helst!
Sätt igång med matlagningen ;o)

Catarina sa...

Hej! Kul blogg :) Jag blir jätteinspirerad.
Men du, kan man verkligen äta samma lun ch varje dag? Med tanke på allt snack om "varierad kost" osv..?
Med vänliga hälsningar :)

Lina Johansson sa...

Tack, jätteroligt att höra! =o) Blir så glad när jag kan inspirera andra!

Självklart ska man variera kosten för att få i sig så många olika näringsämnen som möjligt. Men jag brukar göra storkok för att slippa laga mat så ofta, och jag gillar kyckling bäst =) Sen ser jag till att äta frukt, grönsaker och bär för att få i mig en massa nyttigheter.
Mvh Lina