Annons

tisdag, mars 11, 2008

Underbara morgonpromenad!

Det tog emot lite att gå upp ur sängen imorse. Sov som en stock i natt och hade säkert kunnat sova ett par timmar till. Men upp kom jag till slut. Lite smått yrvaken velade jag mellan att ge mig ut och promenera eller hoppa upp på crossen. Sånt ska man bestämma kvällen innan, det tar sån jäkla tid att ta ett beslut när man är trött ;o) Till slut så hoppade jag i understället, promenadkläderna och min nya vita keps och gav mig ut i blåsten. Ja det var visst lite blåsigare än jag trott, men skönt ändå. Och ryggsäcken var förstås också på, med 3 liter packning idag igen. Gick i ett lugnt tempo till en början för att väcka kroppen, sen blev det minsann fart på mig. Traskade för glatta livet och pulsen den ökade på några slag mer än vanligt. Gud så härligt det var! Kroppen kändes inte så sliten längre och jag blev på strålande humör. Sitter fortfarande med ett leende på läpparna ;o) Fick se solen resa sig som ett stort eldklot på himlen, hur fint som helst. Det blir ju ljust ute riktigt tidigt nu så nästa gång får jag allt komma iväg tidigare och slippa stressa. Då kanske man hinner med en lite längre runda dessutom =o)

Det blev 38 min, mp: 118, max: 134 , -198 kcal. Det måste vara rekord för en promenad. Tror aldrig jag lyckats få upp pulsen så bra innan, och det ger ju en högre förbränning såklart! Gud vad smart jag är som kom på det där med att packa på sig lite extra vikt, tihi. När jag vant mig vid denna så blir det till att öka på lite till såklart. Det gäller att inte låta kroppen vänja sig för då avtar förbränningen och träningen blir inte längre lika effektiv.

Passet igår kväll blev förresten bröst, axlar och rehab. Jag hade lite magknip av någon anledning och småsliten i ländryggen fortfarande, men träningen gick kanonbra ändå. Absolut inget fel på stykan då det blev några rekord den här gången också =o) Härligt!!

Resten av dagen blir det vila, ge musklerna en chans att växa till sig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag får aldrig upp pulsen när jag går med viktväst=( Men visst är det härligt att få se solen gå upp, man riktigt känner hur en ny dag kommer, med nya möjligheter=)
// Thess

Lina Johansson sa...

Thess: Får du inte!? Kanske är för att du har sån grym kondis nu då =)
Ja, så är det verkligen! En nyyy och härlig dag ;) Älskar tidiga morgnar!
Kramis