Annons

tisdag, mars 25, 2008

Rehab

Idag var det superhärligt väder ute och jag önskade verkligen att jag haft mer tid på mig. Det blev en morgonpromenad på 36 min, mp: 118, max: 129, -193 kcal. Får börja gå upp lite tidigare så jag hinner med lite mer utan att behöva stressa, men det är ju alltid så skönt att ligga och dra sig i sängen om morgnarna ;o)
Hade ryggsäcken på med 3 kg extra idag igen, men jag tror jag får ta och skippa den. Spänner mig nog lite extra i ryggen när jag har den på mig och det är ju verkligen inte vad jag behöver. Det stör mig dessutom när den skumpar så fram och tillbaka, trots att jag har spänt åt den så hårt det går i både axelband och över bröstet.

Var hos idrottsmassören för en liten stund sen och fick en rejäl omgång massage över rygg och höft. Aouch!! Inte direkt någon avslappningsmassage det där... Vi bokade inte in någon ny tid utan nu ska jag köra på med rehab på egen hand och höra av mig när jag känner att jag behöver behandling igen. Han tycker att jag har väldigt bra kroppskontroll och märker själv vad min kropp behöver, vilket min förra naprapat också sa. Antar att det blir så när man tränat så länge och mycket på så pass hög nivå. Man ställer högre krav på sin kropp och märker snabbt om något inte är som det ska. Man nöjer sig heller inte med att känna sig i hyfsad form utan vill kunna prestera maximalt, vilket givetvis kräver att man är fri från skador och krämpor.

Det blir tyvärr inget MTPG för våran del, det blir för dyrt helt enkelt :o( Hade verkligen velat åka upp, men det får bli en annan gång.

Nu ska här jobbas, känns som det kommer bli en rätt intensiv dag då vi även har seminarier efter jobbet. Tur att jag tog träningen igår istället, behöver ju vila mig efter behandlingen idag dessutom.

Hoppas att solen skiner på er också idag! Jag njöööt verkligen både imorse och på vägen till och från massören. Solen är underbar!

6 kommentarer:

polle+år sa...

Vad synd att du inte kunde åka till MTPG. Men du ska väl vara med på FF 2008? Förhoppningsvis så ska jag också dit, vi kanske träffas där då, det blir i korta klassen.

Har beställt bikini från Lidia Conti i USA. Tack för tipsen!

Ha det bra!
/Susanne Olsson (från Bodyforumet)

Lina Johansson sa...

Hej Susanne!
Ja det känns himla tråkigt att inte åka upp och se alla tävlingarna och träffa allt folk, men ibland så får man helt enkelt inse att det inte riktigt funkar. FF kommer jag definitivt inte att missa! Planen är såklart att tävla själv. Kul att du också funderar på det!

Det var så lite så :)
Tack detsamma!

Jossan sa...

Passa dig så jag inte ringer och skrämmer upp dig så du kommer upp i tid, hi hi;P

Lina Johansson sa...

Tihi ;o) Bäst att jag skuttar ur sängen i tid imorrn då!

Johan sa...

Antar att redan prövat men med en viktväst så spänner i alla fall inte jag ryggen lika mycket, belastningen blir ju liksom mer fördelad :)

Lina Johansson sa...

Ja jag kan tänka mig att en väst känns betydligt bättre, men jag började med min packade ryggsäck just för att det var gratis ;o) Tror nog jag klarar mig fint även utan extra vikt dock =)