Annons

onsdag, mars 26, 2008

Morgonpromenad i nysnö

Hade satt klockan lite tidigare imorse för att hinna med en längre promenad och slippa stressa. Låg och sträckte på mig en liten stund innan jag gick upp. Tittade ut genom persiennerna och såg att det kommit närmare 1 dm snö under natten, whiiii!!! Blev genast pigg och glad =o) Gjorde mig snabbt redo och gav mig ut i nysnön. Hur mysigt som helst. Jag kände mig som ett barn när första snön kommit, gick och storlog hela rundan och lekte med mobilkameran och skuttade omkring. Givetvis plogade jag mig fram där ingen hunnit gå före mig, allt för att göra det så jobbigt som möjligt *fniss* Ville verkligen inte vända tillbaka hemåt, det var så himla kul ute, men det goda humöret sitter kvar än i alla fall ;o) En bättre start på dagen kan man inte få!

Visst är det väl lite skumt att det kommit en massa snö nu när det snart är april månad, men jag klagar inte det minsta. Jag tycker det är hur mysigt som helst. Jag och alla barn ;o) På hemvägen kom det ännu mera snö, hoppas att den får ligga kvar ett tag så jag kan få njuta av några fler vintriga morgonpromenader.

Rundan tog 64 min, mp: 125, max: 150, -358 kcal. Testa att pulsa fram genom 1 dm nysnö på gräs så får ni känna att pulsen stegrar lite extra ;o)









Hoppas ni får en toppendag ni också!

6 kommentarer:

Fia sa...

Jaa visst äre härligt mee snö! Jag klagar inte heller - så länge det är kallt!! Stor kram till dig!

Lina Johansson sa...

Superhärligt verkligen!! Vi är ju inte så bortskämda med snö nere i skåne precis ;o)
Kraam på dej!

Emma sa...

Vaa SÖT du är gumsis!! Ok liite mysigt ser det ut med snö med! =)

Lina Johansson sa...

*fniss* Tack sötis!
Ja visst är det mysigt!

Therese sa...

Åh gud vad mysigt med en massa snö! Vi har tyvärr bara haft snö typ en dag här nere i blekinge. Trist. Men det kanske kommer, vem vet=)

Lina Johansson sa...

I Skåne har det inte heller varit mycket, förrän nu på senaste tiden då ;o) Men den brukar försvinna fort igen. Man får njuta ordentligt så länge det varar!