Annons

söndag, mars 16, 2008

Lugn söndag

Det har varit en väldigt lugn och händelselös dag, men det är väl ganska skönt att ha det så ibland antar jag. Ville gärna varit ute mer i det fina vädret men jag kunde inte komma på något att göra. Kändes inte så lönt att åka in till stan en söndag då allt är stängt. Att sätta sig på ett fik är väl mysigt, men ja... Försöker hålla mig borta från för mycket godsaker.

Står en lasagne i ugnen här nu, vår egen fitnessvariant såklart. Tycker det blir mycket godare så. Fullkornsplattor, ca 800g nötfärs, 500g krossade tomater med basilikasmak, 500g minikeso, oregano, salt och peppar. Lite mager riven ost och skivad tomat uppe på. Ska bli gott!




Det lutar åt att det blir MTGP för oss, jag har preliminärbokat 2 weekend-biljetter =o) Visst, det är lite dyrt, men det är så galet kul!!

Dags att hugga in på lasagnen!

4 kommentarer:

Jozan sa...

Ser riktigt gott ut! Det är alltid trevligare med lite fitnessvarianter på olika maträtter. Finns många recept man kan göra makeover på.

Lina Johansson sa...

Absolut, det gör vi jämt =)

Emma sa...

Skulle också vilja åka och kika på MTGP, men som du säger kostar en slant. Siktar på att kika på FF i december istället. Då vet jag ju några snygga fitnessbrudar som ska upp på scen antar jag?? ;P

Lina Johansson sa...

Emma: Tihi, jo det lutar väl åt att det blir tävling på FF för min del ;o) Tack ska du ha!