Annons

onsdag, mars 12, 2008

Jag vill, jag vill, jag vill...

Idag var det inget roligt promenadväder ute så det fick bli ett morgonpass på crossen istället. Tog emot lite då jag mycket hellre hade kommit ut i friska luften, men regnet var inte så lockande. Var riktigt segstartad, tog en bra stund innan jag fick ett bra flyt. Det blev 35 min, mp: 138, max: 169, -245 kcal.

Mitt triggerproblem i höger gluteus bråkar rätt mycket med mig nu så det fick bli en omgång med tennisbollen efter passet och stretchingen. Ska be min massör fokusera på att behandla det området nästa gång, det andra i axel/lats har blivit mycket bättre. Har dessutom hittat bra rehab- och stretchövningar för det övre området men inget som funkar riktigt bra för det nedre. Bara att testa vidare och vara uppfinningsrik. Jag ger mig då inte förrän det känns bra!

Igår såg jag äntligen till att fixa en frisörtid, drar mig alltid jättelänge med sånt. Tjejen jag gått hos de senaste gångerna är så himla duktig så jag ville verkligen gå till henne igen, men hon har ju sin salong i Höganäs. Hade sån tur att hon hade tid på skärtorsdagen, så då ska jag få bli fin i håret igen =o) *Längtar!!* Känns tryggt att slippa byta frisör. Ska kapa några centimetrar av mina slitna toppar och sen blir det många blonda och några bruna slingor, precis som tidigare. Smälter in bra i min naturliga färg när jag har lite bruna slingor också, utväxten blir inte lika hemsk då.



Inte många veckor kvar nu till MTGP i Västerås och jag vill så sjuuukt gärna åka dit!! Kommer bli riktigt bra tävlingar. Jag är såklart mest intresserad av Body Fitness-klasserna, ser ut att bli riktigt många bra! Fasen att det ska bli så dyrt, och att det är så långt att åka. Tjatar på Calle varje dag att vi ska åka ändå, jag viiiilll!!! För mig är det värt det, jag bara älskar att åka på tävlingar och träffa alla vänner och bekanta från hela landet. Sen finns det inget som är mer motiverande heller. Jag bara MÅSTE dit!!

8 kommentarer:

Jossan sa...

Jag vet inte rikigt än om vi kommer åka heller, hoppas på det iallafall, vi kan hålla tummar och tår åt varandra=)
Kramen

Lina Johansson sa...

Ja det får vi göra!! Hade varit kanonkul =)
Kram

Anne Sofie sa...

Ja varför ska MTGP vara så långt borta för! Borde ha något i sydsverige tycker jag! ;) Frisör i Höganäs? Vem går du till? Jag bor i HBG och har visserligen en duktig frisör här men han är så dyr, vilket känns när man är student.

Lina Johansson sa...

Ja det tycker jag också! Eller lite oftare i Göteborg åtminstone, jag gillar ju Göteborg =) Fast Västerås är också en jättemysig stad, men långt borta som sagt...
Jag går hos Sandra Beddary som har sin salong precis intill jourpizza i Höganäs. Ung och jätteduktig, och bra priser. Jag fick ge 8-900 kr för klipp och slingor i 2 färger sist.

Evelyn sa...

Varför är du inte med på tävlingen Lina?
Själv ska jag och sambon dit för inspiration. Vi är båda väldigt ur form så det kan nog vara en inspiration till att komma igång med träning, inte nödvändigtvis lika mycket som alla på tävlingen gör till en början. Men jag har blivit väldigt intresserad av bodyfitness för några veckor sedan. Så det skulle vara kul att se en tävling.

Lina Johansson sa...

Jag skulle gärna tävla hela tiden om jag bara hade tillräckligt med muskler och det inte var fullt så krävande att hålla sig i form. Just nu försöker jag öka min muskelmassa en del och dessvärre går man upp en del i fett då också. Med andra ord så är jag inte i form för att tävla nu. Men i december har jag tänkt ge mig upp på scenen igen! Om formen och allt annat klaffar så blir det kanske många tävlingar nästa år, vore superkul!

Kul att ni ska åka och titta, ni kommer garanterat att bli inspirerade! Och vad roligt att du blivit sugen på body fitness! Bara att kämpa vidare, så står säkert du också där på scenen en vacker dag ;o)

Camilla Davour sa...

Tycker du ska förklara för Calle att MTGP-resan blir det där brejket från vardagen som man behöver då & då, dessutom ger säkert MTGP motivaton ända fram till SM.. Eller så får ni boka hotellsvit och varva tävlingstittande med hotellmys där du i värsta fall även får erbjuda lite massage.. :D Finns massa bra övertalningstips!! hehe :)

Lina Johansson sa...

Bra tips där Camilla ;o) Övertalningen fortsätter...hehe =)