Annons

måndag, mars 31, 2008

Intensiv dag

Den här förmiddagen har jag skrivit så att tangenterna nästan glödde ;o) Ett abstract som ska skickas till en stor diabeteskonferens som kommer att hållas i Rom i september, och en resebidragsansökan. Fattar knappt att jag gör det här, jag kommer dö av nervositet om jag blir utvald att hålla en presentation inför forskare från hela Europa... Men på något vis så lockar det ändå. Skräckblandad förtjusning eller nåt ;o) Kommer väl förmodligen åka dit i vilket fall tillsammans med resten av forskargruppen, men visst vore det extra speciellt om man själv skulle presentera sin forskning. Och i Rom dessutom, whiiii!!



Vad gäller dagens träning så blev det ingen morgonpromenad, kände att benen behövde lite vila efter passet igår. Träningsvärken börjar redan göra sig tillkänna. Däremot blir det styrka redan ikväll igen, bröst, axlar och mage. Imorrn hinns det nämligen inte med för vi har kurs och aktiviteter från morgon till sen kväll. Tänkte att jag skulle hinna med en morgonpromenad innan jobbet så man får lite frisk luft och orkar med en lång dag.

4 kommentarer:

Jossan sa...

Bäst att vi hjälps åt att peppa varandra, jag ska oxå köra bröst idag, ihhh längtar från jobbet nu=)=)=)

Kram

Lina Johansson sa...

Oh, det får göra!! Jag ser fram emot att pumpa axlarna så dom står rakt ut!!! Längtar också tills man får åka hem från jobbet och förbereda sig för träningen ;o)

Kramen!

Ulrika sa...

Oooo vad kul! Rom är ju inte helt fel. Hur läskigt det är att presentera beror lite på om det är flera saker på gång samtidigt eller om alla konferensbesökare lyssnar på föredraget. Jag kände när vi var i Peking att jag nog lika gärna kunde ha presenterat då för det kändes inte så läskigt men min handledare presenterade då. Sedan pajade min mage ihop så nu är det det som känns mest jobbigt. Annars skulle jag nog inte ha ngt emot att presentera. Brukar tycka det är kul när jag väl står där. Det är nervositeten innan som är värst.

Det går nog bra skall du se. Hoppas du får presentera tidigt på konferensen i så fall så du kan koppla av sedan och njuta av Rom. :)

Kram!

Lina Johansson sa...

Ja det ska bli superkul att få åka till Rom!
Jag hatar egentligen att prata inför folk, tycker det är jättejobbigt, men man måste ju lära sig. Sen sa de andra att man ser tydligen inte åhörarna för alla spotlights, så det är ju jätteskönt =)
Jag är alltid jättenervös innan och i början av presentationen, men sen blir det bättre och bättre. Tror det kommer kännas som en riktig kick efteråt när man klarat det!

Krya på lilla maggen!
Kram kram