Annons

lördag, mars 29, 2008

Fitness-shopping

Idag blev det bilen till Malmö och en tur in på Budo & Fitness. Stötte ihop med Anna och Patrik redan när vi parkerade, och fick lite sällskap och en trevlig pratstund ;o)

Köpte mig en fitnessboll och så blev det ett bälte från Better Bodies. Nu jäklar ska det bli ordning på rygg- och benträningen! Det blev vila både igår och idag, så imorrn blir det benen som får sig en ordentlig omgång på gymmet.



Dags att väcka älsklingen som slocknade i soffan så fort vi kom hem från shoppingen. Inte lätt att va kille och gå i affärer *fniss*. Måste iväg och lämna tillbaka filmen vi hyrde igår och handla lite smått för kvällen. Inget mer snask, det åt jag för mycket av igår. Usch... Mår dåligt både fysiskt och psykiskt av för mycket godis. Och inte blir man i bättre form av det heller precis *suck*. Vet inte varför jag äter det egentligen, det undrar jag alltid efteråt. Om man bara kunde fundera lite mer på det INNAN man stoppade i sig allt istället. Om man tog sig en extra funderare innan man plockade åt sig det och gick för att betala. Ska bättra mig på den punkten, att stanna upp och tänka en extra gång om jag verkligen vill ha det.

Är jag
verkligen sugen på just det här, är det så himla gott? Vill jag verkligen utsätta min kropp för en massa härdade fetter, socker och all världens tillsatser? Vill jag få ont i magen och må dåligt?


Eller vill jag kanske hellre ge min kropp det allra, allra bästa? Det som den förtjänar för att den låter mig pressa den så hårt och ställer upp i vått och torrt. Ja men det är väl klart att min kropp förtjänar den allra bästa maten, full av näring och byggstenar för att leva och må bra!!

Ha en riktigt skön helg!!

2 kommentarer:

Jossan sa...

Oj oj, nu kommer de bli extra hårdkörning när bruden köpt styrkebälte;P

Ha en toppen söndag
Kramis

Lina Johansson sa...

Jajjemensan =o) Nu jäklar ska det byggas här!

Tack detsamma gumman
Kram