Annons

söndag, mars 09, 2008

Effektivisera promenaden

Eftersom jag inte äger någon viktväst och de är ganska dyra att köpa, så kom jag på den briljanta idén att istället lasta en ryggsäck med vattenfyllda petflaskor. Man kan ju själv välja hur tungt man vill ha det, och skulle man under promenaden upptäcka att det var visst lite väl tungt så kan man ju bara hälla ut lite vatten =o)
Testade själv idag med 3 liter vatten i ryggan, och nog blev det jobbigare alltid. Även fast vi höll ett ganska lugnt och bekvämt tempo så var flåset och pulsen högre än normalt. Perfekt för mig som inte bör gå för fort med min krångliga höft.

Det blev en promenad på 63 min, mp: 107, max: 127, -265 kcal. Riktigt skönt att få komma ut i friska luften efter att bara ha varit inne och degat hela dagen. Precis vad jag behövde för att vakna till. Nu ska jag ta tag i att dammsuga lägenheten.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej gumman! Vad duktig du är som ligger i, fastän det inte är diet=) Tänk så lätt det kommer bli sedan, när det verkligen är dags!! Det är skönt att hålla en hyfsad off-form!
Kram på dig! // Thess

Lina Johansson sa...

Tack gumman =) Känns bra att hålla igång ordentligt.
Hur går det för dig, blir det tävling på MTGP?
KRAM!

Anonym sa...

klart det blir!! Ska ni upp?
//Thess

Lina Johansson sa...

Härligt!!
Jag vill jättegärna åka upp, men vi vet inte om vi har råd riktigt... Får se.
Kramis!